مراسم نکوداشت حضرت آيت الله امينيان در دانشگاه گيلان برگزار شد .

03 05 2008
کد خبر : 3332206
تعداد بازدید : 99
همزمان با روز معلم و سالگر شهادت استاد مطهري با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان ، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد مراسم نكوداشت استاد عالي قدر حوزه و دانشگاه آيت الله امينيان در سالن شهيد مطهري دانشگاه گيلان برگزار شد .

در اين مراسم که مورد استقبال پر شور طلاب ، دانشجويان و اساتيد حوزه و دانشگاه قرار گرفت از شخصیت والای این روحانی معظم تجلیل به عمل آمد .

در اين همايش سخنراناني از حوزه و دانشگاه به تبيين شخصيت و تألیفات علمي و فرهنگي آيت الله امينيان پرداختند .

در ابتدای مراسم حجت الاسلام اسماعیل زاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان و دبیر همایش به بیان روند اجرایی و اهداف برگزاری این همایش نکوداشت پرداخت .

در ادامه آقای دکتر بهبودی به نمایندگی از طرف روسای دانشگاه های گیلان از آیت الله امینیان که سالهای متمادی نماینده حضرت امام ( ره ) و مقام معظم رهبری در دانشگاه های گیلان بودند تقدیر و تجلیل نمود .

حجت الاسلام پورمحمد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان و از شاگردان آیت الله امینیان ، ضمن خوش آمد گویی به حاضرین به بیان مطالبی در مورد آن شخصیت بزرگوار پرداخت .

از جمله سخنرانان این همایش حجت الاسلام و المسلمین ساجدي معاون نهاد مرکزی نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بود . وی در سخنانش  كتاب تفسير منتخب آيات ايشان را مورد توجه قرار داده و گزارش جامعی درباره اين كتاب ارائه كرد . وی با يادآور شدن علومي كه يك مفسر بايد براي فهم و تبيين آيات الاهي به آنها اشراف داشته باشد افزود : ايشان به بركت سالها تحصيل، تحقيق و تدريس در علوم قرآني دست به تأليف اين اثر تفسيري زدند و البته ايشان در اكثر علوم قرآني صاحب نظر هستند . وی بيشترين  محتوي اين اثر تفسيري را به :

1- مباحث كلامي و اعتقادي و در اولويت اين مسائل انسان شناسي ، توحيد ، نبوت 2- مباحث فقهي در بابهاي مختلف از جمله جهاد كتاب القضا ، نماز ، حكومت ، امر به معروف و نهي از منكر و بسياري مسائل ديگر 3- مباحث اخلاقي : انفاق ، دعا ، صبر ،‌ايمان و... 4- تاريخ انبياء و تاريخ اسلام 5- علوم قراني : از جمله اعجاز قران ، نزول قرآن ، تاليف قران

حجت الاسلام و المسلمین ساجدی   اين كتاب سه جلدي آیت الله امینیان   را اثر ارزنده و آموزنده براي افراد عادي و خواص جامه دانست .

استاندار گيلان نيز در سخناني آيت الله امينيان را فردي دلسوز و غمخوار و مورد وصوق و اعتماد مردم خواند. مهندس قهرماني گفت : در جمع بزرگاني هستيم كه گيلان ما به آنها مفتخر است . وي در ادامه علما را پدرا ن دلسوز جامه خواند كه ايمان ، معرفت و عشق آنها شامل حال همه مردم مي شود و رابطه مردم با علما ر ارابطه عاطفي و عميق دانست.

مراسم با سخنراني آيت الله تسخيري ادامه يافت . دبير كل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي با بزرگداشت مقام استاد شهيد مطهري ايشان را از نظر انديشه و تاليفات و مباحث مورد توجه با امام موسي صدر مقايسه كرد و گفت : اين  دو شخصيت بزرگ شايد يك ديگر را نديده بودند ولي تفكرشان با هم تطابق دارد اگر يكي در مورد مسئله اي بحث كرده ديگر هم مبحث مشابهي دارد . ايشان در ادامه در باره شخصيت ايت الله امينيان افزود : ايشان شخصيت برزگي است من ايشان را يك استاد بزرگ مي دانم كه شاگرداني چون آيت الله رودباري و بزرگان ديگر دارند . ايشان سالها د رمحضر اساتيد بزرگواري كه هر كدام ستاره علم و معرفت بودند كسب فيض كردند ، تدريس و تربيت شاگردان بسيار و تاليفات گوناگون حاصل ساله كار ايشان است .من به نوبه خود از شخصيت بالا ايشان از جهاد ايشان از تاليفات ايشان بايد تشكر كنم و به استان گيلان تبريك مي گويم كه چنين شخصيتي هاي دارند . وي در ادامه جوانان را مورد خطاب قرار داد و گفت : دنياي غرب متحد شده و سه هدف اصلي را در برابر اسلام دنبال مكند اول تجزيه جهان اسلام ،دوم عقب مانده نگه داشتن جهان اسلام و سوم سكولاريزم دوري دين از زندگي . آيت الله تسخيري در ادامه انقلاب اسلامي نقطه مقابل اين اهداف خواند و برقراري يك حكومت اسلامي را نهي سكولاريزم دانست و افزود : نداي وحدت امام جهان اسلام را بيدار كرد و جهان اسلام امروز به سوي وحدت مي رود . بايد جهان اسلام را به سوي پيشرفت وتكنولوژي پيش برد.اين وظيفه شما دانشجويان است كه توليد علم كنيد و بايد اين ملت رابه پيشرفت ببريد تا الگوي جهان اسلام باشد همكنون در مساله هسته اي نگاه تحسين آميز مسلمانان ساير كشور ها به شماست . ببايد پيشرفت و آخرين هدف غرب را از بين برد . در ادامه مراسم آيت االه قرباني نماينده ولي فقيه در گيلان در سخناني آيت الله  امينييان  را معلم اخلاق استاد حوزه و دانشگاه و از مفاخر گيلان زمين دانست و در ادامه با بيان احاديثي از پيامبر عظيم شان اسلام درباره ميراث بري علما از پيامبران ميراث پيامبران را علم آنها دانست اين مراسم با سخنراني نماينده مردم گيلان در مجلس خبرگان رهبري آيت الله امينييان و اقامه نماز جماعت و پذيرايي نهار خاتمه يافت  .

  

دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.