مراسم گرامیداشت روز دانشجو و تجلیل از دانشجویان برتر در دانشگاه گیلان برگزار شد

08 12 2012
کد خبر : 3309204
تعداد بازدید : 153
مراسم گرامییداشت روز دانشجو و تجلیل از دانشجویان برتر صبح امروز در تالار حکمت دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان و با حضور رییس دانشگاه ، معاونین ، دانشجویان و دکتر میر جعفر ابریشم چیان خیر بزرگ دانشگاه برگزار شد

 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه گیلان  ضمن عرض تبریک به مناسبت روز دانشجو گفت:  اندیشه و ابتکار عامل مهم و موثر در مسیر فرهنگ و تمدن جوامع است و رسیدن به جایگاه برتر در منطقه و دنیا نیازمند بستر سازی هدفمند و هماهنگ ، نگرشی نظام مند و متوازن به مقوله تولید علم و دانش است.

دکتر حبیب الله سمیع زاده  با اشاره به نهضت نرم افزاری در تمام شاخه های علوم  خاطرنشان ساخت: ما برای  ایجاد این نهضت نیازمند تربیت سرمایه انسانی متعهد و متخصص و همچنین فراهم نمودن زمینه شکوفایی ، شناسایی و پرورش نخبگان و استعداد های برتر هستیم.

این عضو هیات علمی گروه زراعت دانشکده کشاورزی  اهم فعالیت های دفتر استعداد های درخشان دانشگاه گیلان را اینگونه برشمرد:

•1.      شناسایی دانشجویان ممتاز و مستعد بر اساس دستور العمل و آیین نامه ی استعداد های درخشان

•2.      ارائه تمهیدات لازم جهت شرکت دانشجویان ممتاز در المپیادهای دانشجویی

•3.      شناسایی دانشجویان ممتاز  و رتبه های برتر گروه های آموزشی برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر بدون کنکور

•4.      معرفی دانشجویان برتر به بنیاد ملی نخبگان ش

•5.      برنامه ریزی و جذب دانشجویان ممتاز سایر دانشگاه ها به دانشگاه گیلان برای ادامه تحصیل

•6.      حمایت از دانشجویان ممتاز برای تحصیل  همزمان در دو رشته تحصیلی

•7.      اخذ امکانات رفاهی از مراجع ذیربط برای دانشجویان استعداد های درخشان

وی در پایان افزود: اعطای بورس تحصیلی داخل به دانشجویان استعداد های درخشان در دوره دکتری از سوی وزارت علوم، تعیین استاد مشاور ، برگزاری کلاس های آموزشی ویژه مانند زبان های خارجی و اعزام دانشجویان ممتاز در کنفرانس های علمی و کارگاهی از اهم برنامه های آتی دفتر استعداد های درخشان دانشگاه گیلان می باشد

 

رییس دانشگاه گیلان در این مراسم با گرامیداشت و یادآوری حماسه 16 آذر 1332 و اعتراض دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران به سفر نیکسون ، معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا به ایران ، گفت: دانشجویان در طول تاریخ معاصر ایران با چشم بیدار و بصیر همواره انقلاب اسلامی ایران را مورد حمایت همه جانبه خود قرار دادند. و در این روز 16 آذر سه دانشجوی شهید و آزاده (مصطفی بزرگ نیا، آزر شریعت رضوی و احمد قندچی ) خون خود را به ملت شریف ایران هدیه کردند.

دکتر عبدالله حاتم زاده در ادامه با اشاره  به افق 1404 جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به برنامه ریزی مرحله ای برای رسیدن جمهوری اسلامی ایران به جایگاه برتر در منطقه ، وزارت دفاع و وزارت علوم  توانسته اند به این جایگاه برتر پیش از موعد دست یابند.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: دانشجویان ما در مقاطع  تحصیلات تکمیلی دارای پروژه های علمی بسیار ارزشمندی هستند که با حمایت همه جانبه می توانند این پروژه ها را به تولید انبوه برسانند.

دکتر عبدالله حاتم زاده تاکید کرد: برای حمایت همه جانبه  از دانشجویان برتر ، طی توافقی که با دکتر سلطان خواه معاون علمی و فناوری رییس جمهور داشتیم بودجه ای معادل یک و نیم میلیارد تومان بلاعوض صرف این دانشجویان خواهیم داشت.

 

دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.