مراسم گرامیداشت روز معلم در دانشگاه گیلان برگزار شد

30 04 2012
کد خبر : 3312910
تعداد بازدید : 129
مراسم بزرگداشت مقام معلم صبح امروز و با حضور اعضای هیأت علمی دانشگاه گیلان در تالار حکمت دانشکده علوم انسانی برگزار شد. رییس دانشگاه گیلان در این مراسم ضمن تبریک این روز ارزشمند و یادآوری فضایل معلم شهید آیت الله مطهری ، مقام معلم را مقام پیامبران الهی برشمرد .

 

رئیس دانشگاه گیلان گفت : با توجه به پتانسیل بالقوه ای که در اعضای هیات علمی این دانشگاه  می توان یافت امیدواریم که بتوانیم شعار امسال مقام معظم رهبری ؛ تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را با تبدیل علم به تولید محقق سازیم .

 

دکتر حاتم زاده با ارائه آماری از رشد کیفی و کمی امکانات آموزشی و پژوهشی در دانشگاه اظهار داشت: یکی از مهم ترین اهداف آموزشی دانشگاه در سال جاری را افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی ، توسعه رشته ها و افزایش پروژه های تحقیقاتی کاربردی دانست . وی به افزایش 21 رشته گرایش جدید در مقطع دکتری اشاره نموده و توسعه تحصیلات تکمیلی به ویژه دوره های دکتری را زمینه ساز رشد شتابنده علمی و پژوهشی دانشگاه برشمرد .

 

رئیس دانشگاه گیلان افزود : در کنار توسعه آموزشی دانشگاه ، ایجاد فضای فیزیکی مورد نیاز نیز مورد توجه است . وی تاسیس و آغاز ساخت 4 دانشکده جدید ، تجهیز آزمایشگاه های دانشکده ها، اتمام چند پروژه عمرانی از جمله دانشکده معماری و هنر ، طرح توسعه دانشکده کشاورزی و ساختمان آموزشی مرحوم ابریشم چیان را در سال جاری را موجب توسعه فضا متناسب با افزایش دانشجو و اهداف و برنامه های علمی و پژوهشی دانشگاه دانست .

 

دکتر حاتم زاده با اشاره به رشد  قابل توجه مقالات علمی تولید شده در دانشگاه گفت: در سال گذشته میزان اعتباری که صرف امور پژوهشی گردید 9.7 درصد بوده که در سال جاری به 13 درصد یعنی به سطح استاندارد دانشگاه های دارای اعتبار علمی ارتقا خواهد یافت.

 

دکتر عبدالله حاتم زاده  در ادامه با اشاره به نشست هم اندیشی اعضای هیات علمی که اخیرا در موضوعات فرهنگی برگزار شد گفت: برای حل مسائل و رفع مشکلات فرهنگی و ارتقای آن در دانشگاه چنین گردهم آیی و نشست هایی می تواند بسیار موثر و ارزشمند باشد.

 

 

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان در این مراسم ضمن اشاره به شأن و جایگاه معلم گفت: یکی از مهم ترین تجلی های صفات حق باریتعالی  ، علم است. از این جهت  شأن و جایگاه علمی معلمان بسیار ارزشمند می باشد.

حجت الاسلام مهدوی در ادامه  افزود: حضرت امام خمینی (ره) می فرمایند: امانت معلم غیر از همه ی امانت هاست که انسان امانت اوست که اگر خدای نخواسته به این امانت خیانت شد ، خیانت به یک ملت ، یک جامعه ، خیانت به اسلام است. معلمی کسی است که مقدرات یک نسل به او سپرده می شود.

وی در پایان از تمامی اساتید خواستار توجه بیشتری به مسائل تربیتی و اخلاقی دانشجویان شد و اظهار داشت: اساتید ارجمند شأن و جایگاه خود را فقط در علم زمین، طبیعت و ماده منحصر نکرده و به مسائل فرهنگی و اخلاقی دانشجویان توجه بیشتری نشان دهند.

 

در پایان مراسم از 13 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه گیلان که در سال گذشته به افتخار بازنشستگی نائل شده بودند به شرح زیر تقدیر بعمل آمد.

 

 

آقای دکتر شهاب الدین ابراهیمی آتانی

علوم ریاضی

آقای دکتر غلامعلی پیوست

دانشکده علوم کشاورزی

آقای دکتر آرمان عقیلی

علوم ریاضی

آقای دکتر حمید ضابط خصوصی

فنی

آقای دکتر هادی آقاجانیان

علوم انسانی

آقای دکتر محمود حقیقیان

علوم کشاورزی

آقای دکتر زکی بیاگویی

فنی

آقای مهندس سید عبدالحسین ابولقاسمی

علوم کشاورزی

آقای احمد غفوری

تربیت بدنی

آقای مهندس محمد فرشادمنش

فنی

آقای مهندس علی حسین غلامی نیا

علوم کشاروزی

آقای دکتر فرزانه

علوم کشاورزی

آقای علی گلچین راد

علوم پایه

 

 

 

 

 

 

دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.