معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه: توسعه دوره های تحصیلات تکمیلی در راستای اصلاح هرم دانشجویی از سیاست های این معاونت است

14 10 2023
کد خبر : 5684355
تعداد بازدید : 19501

با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید؛ روابط عمومی دانشگاه گفتگویی با دکتر محسن محمدی گلنکش معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه انجام داده است که توجه شما خوانندگان را به آن جلب می کنیم.​​​​​​​

 

-لطفا در ابتدا برای خوانندگان، کلیاتی از فعالیت های واحدهای زیرمجموعه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه را ارائه بفرمائید.

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، وظیفه سیاستگذاری، اداره و هدایت امور آموزشی کلیه مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در راستای سیاست‍ها و برنامه‌های آموزشی وزارت عتف را بر عهده دارد.

این معاونت از بخش‌های مدیریت خدمات آموزشی، مدیریت تحصیلات تکمیلی، گروه برنامه ریزی درسی و گسترش آموزش و دفتر هدایت استعدادهای درخشان، تشکیل شده است.

در حال حاضر در دانشگاه گیلان، 326 رشته گرایش تحصیلی (58 رشته گرایش در مقطع کارشناسی، 188 رشته-گرایش در مقطع کارشناسی ارشد و 80 رشته-گرایش در مقطع دکتری) دایر است. ضمناً درخواست بیش از 10 رشته-گرایش تحصیلی جدید نیز، برای اخذ مجوز پذیرش دانشجو، در دفتر گسترش آموزش عالی در دست بررسی است که به زودی مجوز آنها دریافت خواهد شد.

دانشگاه گیلان در سال تحصیلی جدید، میزبان چه تعداد دانشجوی نوورود خواهد بود؟

ضمن عرض تبریک آغاز سال تحصیلی 1403-1402 به خانواده بزرگ دانشگاه گیلان به ویژه به دانشجویان نورود، در سال تحصیلی جدید پذیرش تعداد 2808 نفر دانشجوی نوورود در مقطع کارشناسی (که از این تعداد، پذیرش 510 نفر، صرفاً با سوابق تحصیلی  می باشد)، تعداد 1614 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 354 نفر در مقطع دکتری تخصصی و در مجموع 4776 دانشجو پیش بینی می شود.

برای پیشرفت دانشگاه در راستای اسناد بالادستی چه برنامه هایی پیش بینی شده است؟

تحول در نظام‌های آموزش عالی امری اجتناب ناپذیر است. تحولات جوامع انسانی و رشد سریع علوم و تکنولوژی، موجب دگرگونی در نگرش، نیازها و انتظارات انسان شده است. در این راستا  نظام آموزش عالی نیز متناسب با روند رشد تغییرات، نیازمند پویایی است. دانشگاه به عنوان عالی ترین نهاد علمی، در قبال تحقق آرمان‌های توسعه ملی مسئول بوده و همواره پویا سازی ارکان خود در انطباق با برنامه‌های توسعه را در دستور کار اصلی خود قرار می دهد.

پیرو تصویب سند تحول دولت سیزدهم و مأموریتی که در اجرای این سند (تحول آموزش عالی)، بر عهده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گذاشته شده است، پس از سفر معاون محترم آموزشی وزارت عتف به دانشگاه گیلان، بررسی و تدوین طرح تحول دانشگاه در دستور کار قرار گرفت.

جهت تدوین این طرح در دانشگاه گیلان، 9 کمیته تعریف شد. پس از برگزاری جلسات متعدد، 11 طرح پیشنهادی تصویب و گزارش نهایی طرح به وزارت عتف ارسال شد. این سند با در نظر گرفتن اولویت مزیت های بومی منطقه ای استان تدوین شده است.

- لطفا در مورد دانشکده  های جدید علوم و فنون نوین دریایی و حفاظت از زیرساخت­ ها توضیحاتی ارائه فرمائید.

با توجه به مجاورت استان گیلان با دریای کاسپین و ظرفیت و امکانات بالای بخش های مختلف دولتی و خصوصی در استان گیلان، در راستای توسعه اقتصاد دریا محور مطابق اسناد بالادستی و تحقق  برنامه های پیشنهادی مقام عالی وزارت عتف، ایجاد رشته های علوم دریایی بویژه حوزه دریانوردی شامل 12 رشته کارشناسی، 10 رشته-گرایش کارشناسی ارشد و 3 رشته-گرایش در مقطع دکتری در برنامه عملیاتی دانشگاه گیلان پیش بینی شده و تأسیس این دانشکده به منظور تعلیم و پرورش مهندسان و متخصصان حاذق برای امور دریانوردی در رشته‌های الویت دار و مورد نیاز صنایع دریایی، توسعه فعالیت های اقتصاد دریا محور و افزایش همکاری های بین المللی به ویژه با کشور های همسایه در برنامه های توسعه دانشگاه گیلان قرار گرفته است. با همکاری و مساعدت سازمان بنادر و دریانوردی کشور و انعقاد تفاهم نامه همکاری با اداره کل بنادر و دریانوردی استان در سال تحصیلی جدید اولین ورودی دانشجویان رشته مهندسی کشتی (گرایش موتور کشتی) در دانشگاه گیلان ثبت نام نمودند. درخواست ایجاد سایر رشته ها مانند الکترونیک و مخابرات دریایی، دریانوردی و ....  نیز به منظور تاسیس دانشکده علوم و فنون نوین دریایی در شهر بندرانزلی در حال انجام است.

همچنین به استناد ماده 9 اساسنامه سازمان پدافند غیرعامل کشور با موضوع طرح راهبردی حفاظت از زیر ساخت های کشور، مورد تاکید مقام معظّم رهبری، تأسیس دانشکده مربوطه نیز در دستور کار دانشگاه گیلان قرار گرفته است.

- از سیاست های دانشگاه در حوزه تحصیلات تکمیلی بفرمائید.

توسعه دوره های تحصیلات تکمیلی در راستای اصلاح هرم دانشجویی، افزایش کیفیت دوره و تنوع بخشی به شیوه های پذیرش دانشجو شامل پذیرش دانشجوی استاد محور مبتنی بر نیاز جهت حل مشکلات صنعت و جامعه، توسعه روابط بین المللی از طریق تنوع بخشی به شیوه های جذب دانشجوی بین المللی برای توسعه فرهنگ ایرانی اسلامی و سیاست گذاری برای تحقق آن، حمایت از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی، سیاستگذاری جهت افزایش تعاملات با سایر دانشگاه های داخل و خارج از کشور از طریق تبادل دانشجو جهت گذراندن دوره فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت از برنامه های دانشگاه در این زمینه می باشد.

- شورای هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه گیلان جهت حمایت‏ از دانشجویان ممتاز چه اقداماتی انجام داده است؟

پذیرش دانشجویان برتر در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در هر سال تحصیلی، پشتیبانی مادی و معنوی جهت اعزام دانشجویان مقطع کارشناسی به المپیاد علمی غیرمتمرکز دانشجویی منطقه ۲ کشور به میزبانی دانشگاه مازندران (بابلسر) و دانشگاه تربیت مدرس تهران، تقدیر از دانشجویان برتر مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، رتبه‏ های برتر کنکور (زیر 10) کارشناسی ارشد و برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی کشور با رتبه زیر ۱۵، معرفی دانشجویان نخبه و استعداد درخشان به بنیاد ملی نخبگان جهت بهره مندی از تسهیلات مربوطه از اقدامات این حوزه می باشد.

- در رابطه با  بورسيه صنعتي و انواع آن توضیحاتی ارائه نمائید.

 بورسیه صنعتی، همکاری قانونی بین هر یک از واحدهای اقتصادی و دانشجوی پذیرفته شده، مبتنی بر قراردادی است که مزایای مادی و غیرمادی آن، بر اساس توافق دو طرف تعیین می شود. دانشگاه گيلان در سال جاري با همكاري بنياد ملي نخبگان اقدام به پذيرش دانشجو در طرح بورسيه صنعتي (بكارگيري دانشجويان مستعد برتر در واحدهاي اقتصادي) در رشته هاي مهندسي برق. مهندسي شيمي. مهندسي مكانيك و مهندسي نساجي نموده است که سازمان سنجش آموزش کشور تعداد 3 برابر ظرفیت پذیرفته شدگان را به دانشگاه اعلام و پس از انجام مصاحبه از واجدین شرایط، اسامی پذیرفته شدگان جهت طی مراحل قانونی اداری به سازمان سنجش کشور اعلام شد.

نوع دیگر بورسیه صنعتی که دانشگاه گیلان در آن به صورت مستقل دانشجو می پذیرد و برای اولین بار در دانشگاه اجرا شده است، پذیرش دانشجو در رشته مهندسی علوم دامی و انعقاد قرارداد همکاری با شرکت نوید مرغ می باشد که امید است با همکاری سایر مراکز صنعتی استان بتوانیم با شرکت های بیشتری قرارداد بسته و در راستای اشتغال دانش آموختگان دانشگاه گام موثری برداریم.

- اقدامات معاونت آموزشی دانشگاه در رابطه با اعضای هیات علمی شامل چه مواردی است؟

برگزاری کارگاه های دانش افزایی، دریافت پرونده های ترفیع اعضای هیأت علمی به صورت الکترونیکی و بررسی آنها، بررسی و اعطای پایه های تشویقی به اعضای هیات علمی، برگزاری جلسات هیات ممیزه به منظور بررسی درخواست های ارتقای مرتبه، فرصت مطالعاتی، تبدیل وضعیت پرونده های دارای مدت مازاد و احتساب سوابق همکاران در ایام پیمانی، تدوین شیوه نامه انتخاب عضو هیات علمی سرآمد آموزشی، تقدیر از اعضای هیأت علمی سرآمد آموزشی در سطح دانشگاه و معرفی سرآمدان آموزشی برتر به وزارت عتف و نیز به روز رسانی سامانه حق التدریس جهت بهبود عملکرد و امکان گزارش گیری های متنوع از آن، از جمله اقدامات انجام شده در این رابطه می باشد. همچنین پیگیری راه اندازی سامانه ارتقا و سامانه حق الزحمه پارساهای تحصیلات تکمیلی در دستور کار این حوزه قرار دارد.

- سخن پایانی؟

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تلاش می کند تا با لطف و عنایت حضرت حق تعالی در راستای وظایف محوله، منشأ خیر و برکت برای دانشگاه، استان و کشور باشد. بسیار خوشحال خواهیم بود که اساتید بزرگوار و دانشجویان گرامی، ما را از پیشنهاد های ارزنده خود بهره مند سازند.

 


دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

12 07 2024

سومین دوره طرح اندیشه تمدن ساز دانشگاه گیلان به کار خود پایان داد

مراسم اختتامیه سومین دوره طرح اندیشه تمدن ساز دانشگاه گیلان با هدف آشنایی با اندیشه های جامعه سازان رهبر انقلاب، ایجاد و گسترش نگرش تحول آفرین و تمدن ساز در میان استادان در مجتمع شهید مطهری انزلی برگزار شد. دکتر محمد دوستار رئیس دانشگاه گیلان در این مراسم ضمن تقدیر از برنامه ریزی دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه که بستر خوبی برای تبادل نظر و بحث و گفتگوی اعضای هیأت علمی را فراهم کرده گفت: کتاب «اندیشه تمدن ساز» که برگرفته از دیدگاه های مقام معظم رهبری در سال 1353 در مشهد است، نگاه امیدوارانه ای به زندگانی مسئولانه و متعهدانه دارد و تلاش می کند ما را برای ساختن جامعه آرمانی به تکاپو وا دارد تا بدانیم تمدن نوین و پرشتاب کنونی را باید با گام هایی سرشار از امید و بالندگی بر پایه اندیشه های ناب اسلامی پیمود.  آیت الله رضا رمضانی نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری و دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) هم در این مراسم با اشاره به اینکه امام حسین (ع) نه فقط الگوی شیعیان بلکه می‌تواند الگوی کل موحدان عالم و بشریت باشد، تصریح کرد: نگاه کلامی با نگاه فقهی در این زمینه مقداری تفاوت دارد. آیت الله رمضانی گفت: در نگاه کلامی ما می‌گوییم امام انسان‌ها و جنّیان است اما در نگاه عملیاتی ما امام حسین (ع) را مختص خود می‌دانیم. نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هر کسی بر اساس فهم، درک و نگاه خود از حوزه‌های اعتقادی می‌تواند بهره بگیرد، اضافه کرد: شیعیان چون امام را معصوم می‌دانند نگاه‌شان مقداری جامع‌تر است و ما سه نوع مرجعیت علمی، مرجعیت معنوی و مرجعیت سیاسی داریم. وی با اشاره به اینکه پرداختن به بحث‌های قرآنی هنر خاص می‌خواهد که شخصیت مقام معظم رهبری با مبانی کلامی و نسبت به حوزه‌های فلسفی آشنایی خاص و کامل دارند، ابراز کرد: مقام معظم رهبری در سال ۱۳۵۳ با برداشت از آیات قرآنی منظومه فکری را ارائه دادند که با داشتن این منظومه فکری جامعه به سمت تحول می‌رود. از این منظومه فکری به تمدن اسلامی تعبیر می‌کنیم. آیت الله رمضانی ادامه داد: در تمدن اسلامی نیاز به فکر و اندیشه داریم و اگر در حوزه‌های مختلف حرفی برای گفتن نداشته باشیم نمی‌توانیم نرم‌افزار تمدن اسلامی را خوب معرفی کنیم. وی با بیان اینکه تمدن اسلامی نیاز به سخت‌افزار دارد که همان حاکمیت و حکومت است، خاطرنشان کرد: هنرمندی امام خمینی (ره) این بود که بحث ولایت‌فقیه را در نجف به صورت مستقل احصا و در ذیل بحث امامت آوردند. دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در طرح کلی اندیشه اسلامی به حوزه نبوت بیشتر پرداختند، اضافه کرد: مقام معظم رهبری اثبات می‌کند تا روز قیامت به شریعت نیاز داریم چون عقل نمی‌تواند مجموعه قوانین مربوط به حیات انسان را فراروی انسان قرار دهد. آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه عده‌ای در گذشته می‌گفتند قرآن قانون نیست و امروزه نیز روشنفکران قائل به این هستند که بخشی از قرآن مانند مقاومت و جهاد باید کنار گذاشته شود‌، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در مورد قرآن می‌گویند: «قرآن برنامه به هم پیوسته است» و از خود آیات قرآن در این زمینه استفاده کردند. وی ادامه داد: مقام معظم رهبری به معنای واقعی کلمه یک متفکر و اندیشمند دینی هستند. نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه حدود ۳۰۰ آیه در قرآن کریم به مباحث علمی اشاره دارد، اظهار کرد: برای اینکه یک انسان بخواهد تربیت شود باید ایمان به عالم غیب و عالم شهادت داشته باشد. وی با اشاره به اینکه عقل انسان حکم می‌کند که باید با دین خدا، پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) ارتباط داشته باشیم، افزود: فقه مسیر زندگی و بایدهایی که در آن مصلحت و نبایدهایی که در آن مفسده است را برای ما مشخص می‌کند. آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه نماز در اصلاح جامعه در مسیر تمدن اسلامی اثرگذار است و می‌تواند اثر اجتماعی داشته باشد، اضافه کرد: ایمان باعث می‌شود با عالم غیب ارتباط پیدا کنیم و پیامبر الهی راه را به انسان نشان می‌دهد. دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با تاکید بر اینکه قرآن دو زبان مکالمه و زبان فهم دارد که زبان فهم قرآن عقل و فطرت است، ابراز کرد: قرآن یک کتاب فراعصری و فرازمانی می‌باشد چرا که زبان آن زبان عقل و فطرت است. حجت الاسلام و المسلمین علی محمد عباسی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان هم در این مراسم به ارائه گزارشی از برگزاری دوره های پیشین پرداخت و از استقبال خوب اعضای هیأت علمی برای شرکت در این دوره تقدیر کرد. گفتنی است این طرح با هدف آشنایی با اندیشه های جامعه سازان رهبر انقلاب، ایجاد و گسترش نگرش تحول آفرین و تمدن ساز در میان استادان، آشنایی با کارکردهای عینی و پیامدهای اجتماعی آموزه‌های دینی، فراگیری مهارت تدبر در قرآن کریم و آشنایی با سیره مبارزاتی (سیاسی) معصومین (ع) برگزار شد که در پایان این مراسم نیز، از چندین تن از استادان و مربیان دوره تقدیر به عمل آمد.

10 07 2024

رقابت بیش از ۲۵ هزار داوطلب گیلانی در کنکور ۱۴۰۳

بیش از ۲۵ هزار داوطلب گیلانی در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی، فنی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی فردا و پس فردا با یکدیگر رقابت می‌کنند. نماینده تام الاختیار دانشگاه گیلان در برگزاری آزمون‌های سراسری، گفت: ۳ هزار و ۱۵۰ داوطلب زن و مرد گیلان در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و ۶ هزار و ۹۳۷ نفر هم در گروه آزمایشی علوم انسانی صبح فردا، ۲۱ تیر ۱۴۰۳ در ۱۵ حوزه امتحانی در گیلان با یکدیگر رقابت می‌کنند. دکتر ارسلان دمیرچی افزود: عصر فردا هم هزار و ۱۸۵ داوطلب در گروه هنر و ۲ هزار و ۴۲۷ نفر در گروه زبان‌های خارجی در گیلان با یکدیگر رقابت خواهند کرد. دکتر دمیرچی با اشاره به اینکه گروه آزمایشی علوم تجربی بیشترین داوطلبان را دارد بیان کرد: ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر هم در گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه با یکدیگر رقابت میکنند. وی افزود: ۶۵ درصد از داوطلبان کنکور سراسری در گیلان زن و مابقی مرد هستند.  نتیجه نهایی کنکور پس از صدور کارنامه و انتخاب رشته داوطلبان هفته آخر شهریور اعلام خواهد شد.

10 07 2024

در دومین نشست طرح ملی مستندسازی استانی، بر ارزش‌گذاری به فعالیت‌های دانش‌بنیان تأکید شد

باتوجه به مسئولیت استان گیلان در راستای اجرای طرح ملی مستندسازی استانی با مشارکت نخبگان توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی، دومین نشست هماهنگی برای چگونگی زمینه‌های اجرای طرح ملی مستندسازی استانی در دانشگاه گیلان و نیز تجربه‌نگاری طرح‌های پیشرو استانی با حضور رئیس دانشگاه، رئیس اتاق تعاون استان، جمعی از مدیران‌کل و نمایندگان سازمان‌های استان و نیز مدیر پروژه ملی تجربه‌نگاری استانی، در دانشگاه گیلان برگزار شد. دکتر محمد دوستار رئیس دانشگاه گیلان در این نشست ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و نیز قدردانی از پیگیری سازمان امور اقتصادی و دارایی استان برای اجرای طرح ملی مستندسازی استانی؛ پیرامون دستورالعمل اجرایی تبصره ۱۸ قانون بودجه در زمینه اشتغال‌زایی گفت: برخی از سازمان‌ها در اجرای طرح‌هایی که مسئولیت دارند موفق‌تر از سایر سازمان‌ها عمل می‌کنند که ضروریست این موفقیت و عدم موفقیت‌ها توسط اهل خبره با مطالعه منسجم و نظام‌مند، علت‌یابی شود تا آثار آن را در برنامه‌ریزی آینده کشور شاهد باشیم.  رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به ضرورت ترسیم نقشه راه برای اجرای موفق طرح‌ها در استان، تصریح کرد: ابتکار عمل سازمان امور اقتصادی و دارایی با نگاه به ارزش‌گذاری به فعالیت‌های دانش‌بنیان، در رشد مسیر توسعه فعالیت‌های اجرایی کشور اثرگذار است.  وی ضمن تأکید به تمرکز بر عملکرد سازمان‌های موفق در انجام طرح‌ها افزود: مستندسازی مناسب از تجربیات سازمان‌ها، تولید دانشی است که می‌توان در محیط‌های علمی و پژوهشی ارائه کرد و نتایج نظریه‌پردازی این تجربیات را در اختیار صنعت و جامعه قرار داد.  دکتر دوستار درخصوص چالش‌های برخی طرح‌های درحال اجرا در استان گفت: در برخی از این طرح ها در حوزه‌های مختلف که وابسته به فرد است، مشکلاتی ایجاد می‌شود که ضروریست طرح‌ها به نحوی انجام شود که با مشکلات مجری، طرح اثر خود را از دست ندهد.   در این نشست همچنین سایر اعضا نیز به بیان ایده‌ها و نظرهای خود در ارتباط با چگونگی اجرای طرح ملی مستندسازی استانی پرداختند.  

10 07 2024

رئیس دانشگاه گیلان در نشست با مدیران صنایع استان: پیشرفت هر جامعه ای مدیون کارآفرینان آن است

دومین نشست تخصصی روش‌ها و راهکار‌های بهره‌برداری از ماده 13 قانون جهش تولید دانش‌بنیان با هدف امکان برخورداری عملی صنایع از مشوق‌های معافیت‌های‌ مالیاتی با حضور نمایندگان صنایع فعال استان در اتاق شورای حوزه ریاست برگزار شد که در این نشست رئیس دانشگاه گیلان، پیشرفت هر جامعه ای را مدیون کارآفرینان آن دانست. دکتر محمد دوستار رئیس دانشگاه گیلان در این نشست ضمن تسلیت ایام ماه محرم و تقدیر از مدیران صنایع استان گفت: ما می خواهیم از طریق صنعت دانشگاه را به یک کارگاه آموزشی تبدیل کنیم و تجربه صنعت در اختیار دانشجویان قرار گیرد. رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه درب‌های دانشگاه به روی همه باز است گفت: ما می‌خواهیم پای دانشجوی دانشگاه به صنعت باز شود و تجارب شما فعالان عرصه صنایع به دانشجویان ما منتقل شود. دکتر دوستار با اشاره به برگزاری نشست راهكارهاي بهره‌برداري از ماده ١٣ قانون جهش توليد دانش‌بنيان که هفته گذشته با حضور معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در استانداری گیلان برگزار شد تصریح کرد: برگزاری مجدد این نشست با صاحبین صنایع و شرکت‌ها نشان‌دهنده این است که دانشگاه به طور جدی پای کار است و ما بخشی از مشکلات شرکت‌ها را رصد کردیم و قبل از برگزاری این جلسات، با مدیران کل اقتصادی و دارایی، امور مالیاتی و ... نشست‌هایی را در راستای رفع مشکلات شرکت‌ها داشتیم. وی با تأکید بر اینکه پیشرفت هر جامعه‌ای مدیون کارآفرینان آن جامعه است یادآور شد: در همه کشورها دولت‌ها در ایجاد اشتغال خیلی موفق نیستند اما بخش خصوصی می‌تواند در کشور رشد ایجاد کند که رشد نیز نیازمند ایده و فکر است. رئیس دانشگاه گیلان با مهم خواندن رفع مشکلات صنایع گفت: معتقدم هر گره از گره‌های صنایع حل شود منجر به تولید هزاران شغل خواهد شد. دکتر دوستار از صاحبین صنایع و شرکت‌ها خواست چالش‌ها و موانع کاری خود را اعلام کنند تا با پیگیری از سازمان‌های مرتبط و استفاده از ظرفیت‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای تغییر قانون، بتوانیم زمینه ساز اشتغال در کشور شویم.

08 07 2024

دانشگاه گيلان در میان دانشگاه‌های برتر در جشنواره ملی برهان قرار گرفت

سومین جشنواره ملی برهان (ویژه کرسی‌های آزاداندیشی) با حضور معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مدیران کل وزارتی، معاونین فرهنگی و اجتماعی برخی دانشگاه‌ها، کارشناسان و دانشجویان منتخب جشنواره در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد. در این جشنواره، دانشگاه گیلان در بخش مناظره با دریافت شش عنوان، یک رتبه دوم، دو رتبه سوم و سه رتبه چهارم (شایسته تقدیر) در میان دانشگاه‌های برتر از نظر دریافت تعداد رتبه و جایزه، قرار گرفت.  عناوین کرسی‌های برگزارشده و دانشجویانی که حائز مقام‌ شدند به شرح زیر می‌باشد: - خطر تجزیه ایران؛ شایعه یا واقعیت، زینب شهبازی زاده، رتبه دوم، لوح سیمین - حجاب امری شخصی یا اجتماعی، محمد رضا اسفندیاری، رتبه سوم، لوح برنزین - مردم سالاری دینی یا دموکراسی غربی، علی حجامی، رتبه سوم، لوح برنزین - عملکرد جمهوری اسلامی ایران در برخورد با مفاسد اقتصادی، سارگل حق پرست، رتبه چهارم (شایسته تقدیر) - آزادی بیان در ایران، شعار یا واقعیت، مرتضی مظفری، رتبه چهارم (شایسته تقدیر) - تحدید یا ترغیب جمعیت، فرصت ها و چالش ها،مهسا ساقی بیرق، رتبه چهارم (شایسته تقدیر)