معاون وزیر علوم در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی: دانشگاه گیلان یکی از دانشگاه‌هایی است که آبروی آموزش عالی کشور به حساب می آیند

10 11 2018
کد خبر : 3350352
تعداد بازدید : 135
با حضور دکتر مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان کشور، مهندس ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان کشور، نمایندگان مجلس، مدیران دانشگاهی و استانی و اعضای شورای اسلامی شهر رشت، خوابگاه (سرای دانشجویی) جدید دختران دانشجوی دانشگاه گیلان به متراژ 2700 متر مربع با ظرفیت 300 دانشجوی دختر و مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان و ساختمان اداره تربیت بدنی و فعالیت­ های فوق برنامه دانشگاه به متراژ 647 متر مربع طی مراسم های جداگانه ای افتتاح شد. دکتر مجتبی صدیقی در مراسم افتتاح خوابگاه جدید دانشجویی دخترانه دانشگاه گیلان گفت: دانشگاه گیلان یکی از دانشگاه‌هایی است که آبروی آموزش عالی کشور به حساب می آیند. وی با بیان اینکه در عرصه خوابگاهی در سطح دانشگاه‌ها دچار کمبود ظرفیت و مشکل فرسودگی هستیم، گفت: اسکان بیش از ظرفیت خوابگاه‌ها یکی دیگر از مشکلات خوابگاهی کشور است. معاون وزیر علوم با بیان اینکه در کنار ساخت خوابگاه‌های جدید به دنبال ارتقا خوابگاه های قبلی هستیم، از وجود هزار و 50 باب ساختمان خوابگاهی در کشور خبر داد. دکتر صدیقی در خصوص رتبه‌بندی خوابگاه‌های دانشجویی کشور گفت: در برنامه وزارت علوم خوابگاه‌های رتبه 5 جمع‌آوری و بهسازی خوابگاه‌های رتبه 4 نیز رو به اتمام است. وی در ادامه ابراز امیدواری کرد تا 2 سال آینده تمام خوابگاه‌های کشور به رتبه یک و دو ارتقا یابند. معاون وزیر علوم در ادامه با اشاره به افتتاح مرکز بین المللی زبان فارسی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه گیلان خاطرنشان کرد: حرکت دانشگاه گیلان در جذب دانشجویان غیرایرانی اقدامی مهم و موثر است. صدیقی با بیان اینکه جذب دانشجویان کشورهای همسایه یکی از برنامه‌های وزارت علوم است، گفت: امسال تعداد قابل توجهی از مدرسین کشور افغانستان برای گذراندن تحصیل در ایران پذیرش شده‌اند. دکتر احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان در این مراسم ضمن خیر مقدم به معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و  رئیس صندوق رفاه دانشجویان کشور، از کلیه دست اندرکاران و حامیان ایجاد بنای خوابگاهی دانشگاه گیلان تشکر کرد. دکتر رضی در ادامه و با اشاره به تغییر نسبت جنسیتی دانشجویان و افزایش دانشجویان دختر، کمبود خوابگاه دانشجویان دختر را یکی از دغدغه های اصلی مدیران دانشگاه دانست که با افتتاح این مجتمع تا حدود زیادی از این دغدغه کاسته شده است. دکتر رضی در ادامه و با اشاره به زمان محدود و حجم کار بسیار زیاد برای بهره برداری از این مجتمع، این اقدامات را به عنوان نمونه ای از تلاش جهادی دانست و با توجه به تجربه کسب شده، خواستار حمایت وزارت علوم برای آغاز عملیات اجرایی ساختمان دوم این مجتمع شد. شایان ذکر است در پایان مهندس ناصر حمیدزاده مدیر امور فنی و نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه گیلان نیز به تشریح روند نوسازی، مقاوم سازی و تجهیز این مجتمع خوابگاهی پرداخت و از همه دست اندرکاران و حامیان راه اندازی این مجتمع تشکر کرد.
دسته بندی :
اسلایدر خبرهای سایت اصلی
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.