مقام معظم رهبری: ما مسلمانان هرگز به عمل مشابهی در مورد مقدسات ادیان دیگر دست نخواهیم زد.

15 09 2010
کد خبر : 3320054
تعداد بازدید : 96
در پی اهانت نفرت انگيز به قرآن شريف در آمريکا، حضرت آيت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پيام مهمی به ملت ايران و امت بزرگ اسلام، حلقه های صهيونيستی درون دولت آمريکا را طراحان اصلی اين توطئه مشمئز کننده خواندند و با تشريح اهداف پشت پرده کينه توزيهای صهيونيستها نسبت به اسلام و قرآن تأکيد کردند: دولت آمريکا برای اثبات ادعای خود درباره دخالت نداشتن در اين توطئه، بايد عوامل اصلی اين جنايت بزرگ و بازيگران ميدانی آن را به گونه ای شايسته به مجازات برساند. به گزارش پايگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبري، متن پيام ولی امر مسلمين جهان به اين شرح است: بسم الله الرحمن الرحيم

قال الله العزيز الحکيم: انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون

ملت عزيز ايران ـ امت بزرگ اسلام!

اهانت جنون آميز و نفرت انگيز و مُشمئز کننده به قرآن مجيد در کشور آمريکا که در سايه ی امنيت پليسی آن کشور اتفاق افتاد حادثه ی تلخ و بزرگی است که نميتوان آن را تنها در حدّ يک حرکت ابلهانه از سوی چند عنصر بی ارزش و مزدور به حساب آورد.

اين يک اقدام محاسبه شده از سوی مراکزی است که از سال ها پيش به اين طرف، سياست اسلام هراسی و اسلام ستيزی را در دستور کار خود قرار داده و با صدها شيوه و هزاران ابزار تبليغاتی و عملياتي، به مبارزه با اسلام و قرآن پرداخته اند. اين حلقه ی ديگری از زنجيره ی ننگينی است که با خيانت سلمان رشدی مرتد آغاز شد و با حرکت کاريکاتوريست خبيث دانمارکی و دهها فيلم ضد اسلام ساخته شده در هاليوود ادامه يافت و اکنون به اين نمايش نفرت انگيز رسيده است.

پشت صحنه ی اين حرکات شرارتبار چيست و کيست؟ مطالعه ی اين روند شرارت که در اين سالها با عمليات جنايتبار در افغانستان و عراق و فلسطين و لبنان و پاکستان همراه بود، ترديدی باقی نميگذارد که طرّاحی و اتاق فرمان آن در دستان سران نظام سلطه و اتاق فکرهای صهيونيستی است که از بيشترين نفوذ بر دولت آمريکا و سازمانهای امنيتی و نظامی آن و نيز بر دولت انگليس و برخی دولتهای اروپائی برخوردارند.

اينها همان کسانی اند که پژوهشهای حقيقت ياب مستقل روز به روز بيشتر انگشت اتهام در ماجرای حمله به برجها در 11 سپتامبر را به سوی آنان متوجه ميکنند. آن ماجرا بهانه ی حمله به افغانستان و عراق را به رئيس جمهور جنايتکار وقت آمريکا داد و او اِعلان جنگ صليبی کرد و همان شخص بنابر گزارشها، ديروز اعلام کرده است که اين جنگ صليبی با ورود کليسا به صحنه، کامل شد.

هدف از اقدام نفرت انگيز اخير آن است که از سوئی مقابله با اسلام و مسلمانان در جامعه ی مسيحی به سطوح همگانی مردم کشيده شود و با دخالت کليسا و کشيش، رنگ مذهبی گرفته و پشتوانه ای از تعصبات و تعلقات دينی بيابد، و از سوی ديگر ملتهای مسلمان را که از اين جسارت بزرگ به خشم آمده و جريحه دار ميشوند از مسائل و تحولات دنيای اسلام و خاورميانه غافل سازد.

اين اقدام کينه توزانه، نه آغاز يک جريان، بلکه يک مرحله از روند طولانی مدتِ اسلام ستيزی به سرکردگی صهيونيسم و رژيم آمريکا است. اينک همه ی سران استکبار و ائمة الکفر در برابر اسلام قرار گرفته اند. اسلام، دين آزادی و معنويت انسان، و قرآن کتاب رحمت و حِکمت و عدالت است؛ وظيفه ی همه ی آزاديخواهان جهان و همه ی اديان ابراهيمی است که در کنار مسلمانان با سياست پليد اسلام ستيزی با اين شيوه های نفرتبار مقابله کنند.

سران رژيم آمريکا نميتوانند با سخنان فريبنده و ميان تهي، خود را از اتهام همراهی با اين پديده ی زشت تبرئه کنند. سالهاست که مقدسات و همه ی حقوق و حرمت ميليونها مسلمان مظلوم در افغانستان و پاکستان، در عراق و لبنان و فلسطين زير پا گذاشته شده است.

صدها هزار کشته، دهها هزار زن و مرد اسير و زير شکنجه، هزاران کودک و زن ربوده شده و ميليونها معلول و آواره و بی خانمان، قربانی چه چيزی شده اند؟ و با همه ی اين مظلوميتها، چرا در رسانه های جهانی غرب، مسلمانان را مظهر خشونت و قرآن و اسلام را خطری برای بشريت وانمود ميکنند؟ چه کسی باور ميکند که اين توطئه ی گسترده بدون کمک و دخالت حلقه های صهيونيستيِ درونِ دولت آمريکا ممکن و عملی است؟!

برادران و خواهران مسلمان در ايران و سراسر جهان!

لازم ميدانم اين چند نکته را به همه متذکر گردم:

اولاً: اين حادثه و حوادث پيش از آن به روشنی نشان ميدهد که آنچه امروز آماج حمله ی نظام استکبار جهانی است، اصل اسلام عزيز و قرآن مجيد است؛ صراحتِ مستکبران در دشمنی با جمهوری اسلامی ناشی از صراحت ايران اسلامی در مقابله با استکبار است و تظاهر آنان به دشمن نبودن با اسلام و ديگر مسلمانان، دروغی بزرگ و فريبی شيطانی است. آنان با اسلام و هر آنکس که بدان پايبند است و هر آنچه نشانه ی مسلمانی است دشمن اند.

ثانياً: اين سلسله ی کينه توزيها با اسلام و مسلمين، ناشی از آن است که از چند دهه پيش تاکنون نور اسلام از هميشه تابنده تر و نفوذ آن در دلها در جهان اسلام و حتی در غرب از هميشه بيشتر شده است. ناشی از آن است که اُمت اسلام از هميشه بيدارتر شده و ملتهای مسلمان اراده کرده اند زنجيرهای دو قرن استعمار و تجاوز مستکبران را پاره کنند. حادثه ی اهانت به قرآن و پيامبر عظيم الشأن صلی اله عليه و آله، با همه ی تلخي، در دل خود حامل بشارتی بزرگ است. خورشيد پر فروغ قرآن روزبروز بلندتر و درخشنده تر خواهد شد.

ثالثاً: همه بايد بدانيم که حادثه ی اخير ربطی به کليسا و مسيحيت ندارد و حرکات عروسکی چند کشيش ابله و مزدور را نبايد به پای مسيحيان و مردان دينی آنان نوشت.

ما مسلمانان هرگز به عمل مشابهی در مورد مقدسات اديان ديگر دست نخواهيم زد. نزاع ميان مسلمان و مسيحی در سطح عمومي، خواسته ی دشمنان و طراحان اين نمايش ديوانه وار است و درس قرآن به ما، در نقطه ی مقابل آن قرار دارد. و رابعاً: طرف مطالبه ی همه ی مسلمانان، امروز دولت آمريکا و سياستمداران آنند. آنها اگر در ادعای دخالت نداشتن خود صادقند بايد عوامل اصلی اين جنايت بزرگ و بازيگران ميدانی آن را که دل يک و نيم ميليارد مسلمان را به درد آورده اند، به گونه ای شايسته به مجازات برسانند.

و السلام علی عباد اله الصالحين
سيّدعلی خامنه اي

22/شهريور/1389
دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.