میزبانی دانشگاه های آلمانی و فرانسوی از هیات دانشگاه گیلان در راستای گسترش ارتباطات بین المللی

06 05 2016
کد خبر : 3279825
تعداد بازدید : 540
مدیر مرکز همکاری های علمی و روابط بین‌الملل دانشگاه گیلان گزارشی از سفر هیأتی به سرپرستی رئیس دانشگاه به کشورهای آلمان و فرانسه ارائه داد.

دکتر علی بانی گفت: در راستای گسترش تعاملات علمی بین‌المللی با دانشگاه‌های خارج از کشور، به دعوت رئیس دانشگاه فولدای آلمان رئیس دانشگاه گیلان به کشور آلمان عزیمت و از دانشگاه های فولدا و هامبورگ بازدید کرد. دکتر بانی افزود: پس از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دو دانشگاه گیلان و فولدا در اسفند ماه سال 1394، هیأتی از دانشگاه گیلان در راستای عملیاتی کردن تفاهم نامه با رئیس دانشگاه فولدا و رؤسای دانشکده های مختلف این دانشگاه ملاقات کرده و در خصوص تبادل اعضای هیات علمی و دانشجو به بحث و تبادل نظر پرداختند. بر اساس توافقات به عمل آمده، مقرر شد سالانه 6 دانشجوی دانشگاه گیلان برای دوره های مختلف با بورس دانشگاه فولدا به کشور آلمان اعزام شوند. وی ادامه داد در حاشیه این بازدید، هیات دانشگاه گیلان ضمن دیدار با دانشجویان دانشگاه گیلان که در دانشگاه فولدا مشغول به تحصیل هستند، از نزدیک در جریان مسائل این دانشجویان قرار گرفت. همچنین این هیأت به همراه رئیس دانشگاه فولدا پس از ملاقات با شهردار فولدا از بناهای تاریخی این شهر بازدید کردند. دکتر بانی گفت: رئیس دانشگاه گیلان از دانشگاه هامبورگ نیز بازدید کرد. در این بازدید که با حضور رئیس دانشگاه، مشاور عالی رئیس دانشگاه و مدیر روابط بین‌الملل برگزار شد زمینه های اولیه برای همکاری مشترک بین موسسه آسیا و آفریقا دانشگاه هامبورگ با گروه های مرتبط در دانشگاه گیلان شکل گرفت. هیات دانشگاه گیلان همچنین از شرکت بادر که در زمینه ماشین آلات صنایع غذایی در شهر هامبورگ فعالیت دارد بازدید به عمل آورد و مدیر عامل این شرکت آمادگی خود را برای راه اندازی واحد تحقیق و توسعه(R & D) در دانشگاه گیلان اعلام نمود. دکتر بانی افزود: هیات دانشگاه گیلان بازدیدی از مرکز اسلامی شهر هامبورگ نیز به عمل آورد که توسط آیت‌الله رمضانی، عضو هیأت امنای دانشگاه گیلان اداره می‌شود. وی دربارة سفر رئیس دانشگاه به فرانسه گفت: دانشگاه های استراسبورگ و ENSAM پاریس از دیگر مراکز آموزشی بودند که مورد بازدید هیات دانشگاه گیلان قرار گرفتند. دانشگاه استراسبورگ که با بیش از 46000 دانشجو یکی از بزرگترین دانشگاه های فرانسه است آمادگی خود را برای انجام پژوهش های مشترک بخصوص در زمینه مطالعات بین فرهنگی و ریاضی اعلام نمود و مقرر شد دانشجویان دوره دکتری با حمایت دانشگاه استراسبورگ برای انجام تحقیقات مشترک در دوره فرصت مطالعاتی از امکانات این دانشگاه بهره مند شوند. دکتر بانی در پایان گفت: مسئولان دانشگاه ENSAM پاریس که بزرگترین دانشگاه علم و صنعت پاریس است نیز در بازدید رئیس دانشگاه گیلان از این دانشگاه، برای عقد تفاهم نامه با دانشگاه گیلان اعلام آمادگی کردند و مقرر شد تا همکاری مشترک علمی بین گروه های فنی دانشگاه گیلان و دانشگاه ENSAM برقرار شود.

کانال تلگرام دانشگاه http://telegram.me/university_of_guilan
دسته بندی :
اسلایدر خبرهای سایت اصلی
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.