نشست هم‌انديشی نخبگان و انديش‌ورزان بسیجی استان گیلان برگزارشد

02 10 2010
کد خبر : 3319859
تعداد بازدید : 90
نشست هم‌انديشی نخبگان و انديش‌ورزان استان گیلان با حضور سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور و اعضای اقشار مختلف بسیج در تالار حکمت دانشگاه برگزارشد.

در ابتدای این نشست دکتر حاتم زاده رییس کانون نخبگان بسیج استان،رییس دفتر نخبگان استان و رییس دانشگاه گیلان به ارائه گزارشی از شکل گیری دفتر نخبگان در استان و دانشگاه گیلان پرداخت.

در ادامه سردار محمدرضا نقدی در این نشست،رهايی از وابستگی را هدف نظام جمهوری اسلامی ايران دانست و اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ايران به دنبال رهايی از قل‌وزنجيرهای استعماری است.
وی با بيان اينکه رهايی از زنجير استعمار در عرصه سياسی با انقلاب اسلامی به اوج خود رسيد، افزود: سخنرانی رئيس جمهور ايران در سازمان ملل يکی از نشانه‌های در اوج قرار داشتن نظام جمهوری اسلامی است.
نقدی با اشاره به اينکه سخنان رئيس جمهور ايران حرف‌هايی بوده که در گلوی کشورهای دنيا گير کرده است، تصريح کرد: اين اقدام شجاعانه نشان مي‌دهد نظام جمهوری اسلامی ايران در برابر قدرت‌های دنيا محکم ايستاده است.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين دفاع مقدس را حماسه‌ای بزرگ ذکر کرد و گفت: دشمن با ديدن صلابت شهدا که در دفاع مقدس آفريدند راهی برای حمله نظامی ندارد.
وی با تاکيد بر اينکه دشمن از طريق نظامی راهی برای نفوذ ندارد، خاطرنشان کرد: با وجود درگيری غرب با ايران در عرصه فرهنگي، حضور مردم در صحنه‌های مختلف نشانه غلبه کشور در اين عرصه است.
نقدی سخن رئيس جمهور ايران در سازمان ملل، صلابت رزمندگان اسلام در انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را نشانه‌های عظمت و برتری ايران بيان کرد و افزود: در حال حاضر نيازمند رسيدن به برتری بزرگ در عرصه علمی هستيم.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين بيان داشت: پيشرفت‌های علمی خيره کننده بوده و گام‌های بزرگی برداشته شده است اما هنوز مانند دفاع مقدس و انقلاب اسلامی حرف نخست را در جهان نمي‌زنيم.
وی ادامه داد: به دليل تاکيد فراوان در دين، قانون اساسی و رهنمودهای مقام معظم رهبری مطالبه‌های علمی بسيار جدی است.
نقدی ايران را تنها کشوری که رهبری آن شرط علمی دارد، خواند و تصريح کرد: کشورهای دنيا برای رهبری شرط علمی ندارند و به همين دليل در برخی از آنها افراد بي‌صلاحيت رهبری مي‌کنند.
وی با بيان اينکه اولويت نخست در چشم‌انداز توسعه کشور علم و فناوری است، خاطرنشان کرد: شکستن مرزهای دانش و جنبش نرم‌افزاری از تاکيد‌های مهم مقام معظم رهبری است.
نقدی با بيان اينکه ايران در بالاترين سرعت رشد علمی جهان است، گفت: دستيابی به اين جايگاه نتيجه تاکيد مقام معظم رهبري، اسلام و قانون اساسی است.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به اينکه رسالت مهم بسيج اسلامی کردن جامعه است، تصريح کرد: تحقق جامعه اسلامی به‌ويژه دانشگاه‌ها از مهم‌ترين شاخصه‌های اسلامی کردن جامعه است.
وی با بيان اينکه بايد به علم‌آموزی و تلاش برای ارتقای علم بيش از پيش توجه شود، افزود: در حال حاضر دغدغه مدرک بيشتر از علم است.
نقدی بر ورود فرهنگ بسيج در علم تاکيد کرد و بيان داشت: عاشقانه به دنبال تکامل رفتن که فرهنگ بسيج در دوران دفاع مقدس و انقلاب بوده، بايد وارد عرصه علمی شود.
وی اضافه کرد: بدون چشمداشت و برای تعالی وارد ميدان علم شدن از نشانه‌های ورود فرهنگ بسيج به عرصه علم است.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين تحقق جهاد علمی را پاسخگوی مطالبه‌های مقام معظم رهبری خواند و گفت: عاشقانه به دنبال علم رفتن استادان و دانشجويان، مانند ايثارگران دوران دفاع مقدس عامل رسيدن کشور به برترين جايگاه علمی در جهان است.
نقدی با بيان اينکه بسيج لايه‌های مختلفی دارد، خاطرنشان کرد: کسی که ارزش‌های انقلاب و قانون اسلامی را پذيرفته باشد يک بسيجی بالقوه است.
وی فداکاری برای ارزش‌های اسلام و انقلاب را نشانه بالفعل شدن بسيجيان دانست و تصريح کرد: مقام بسيجی با توجه به نوع فداکاری از درجه‌های مختلفی برخوردار است.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين همدلی و همفکری را لازمه حماسه‌آفرينی در عرصه علم معرفی کرد و گفت: بسيجيان بايد مانند دفاع مقدس در عرصه علم نيز حماسه‌آفرين باشند.

در انتهای مراسم هم نمایندگان اقشار مختلف بسیج به ارائه دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

                                                                  "  دیدن تصاویر این نشست  "
 

دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.