نشست کارکنان دانشگاه گیلان با قائم مقام وزیر در امور بین الملل

02 05 2013
کد خبر : 3307179
تعداد بازدید : 156
در چهارمین دور از سفر ریاست محترم جمهوری و هیات همراه به استان ، با حضور دکتر ارسلان قربانی قائم مقام وزیر در امور بین الملل و در نشستی صمیمانه با کارکنان دانشگاه گیلان ، موضوعات مختلف از جمله آیین نامه استخدامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت .
 
 
در چهارمین دور از سفر ریاست محترم جمهوری و هیات همراه به استان ، دکتر ارسلان قربانی قائم مقام وزیر در امور بین الملل در نشستی صمیمانه با جمعی از کارکنان دانشگاه گیلان ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: دانشگاه گیلان یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور است که پیشینه بسیار طولانی داشته  و همچنین اساتید برجسته و دستاوردهای علمی – پژوهشی ارزشمندی در کارنامه خود دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: در سال های اخیر دانشگاه گیلان در توسعه رشته های تحصیلی به خصوص در مقطع تحصیلات تکمیلی و همچنین توسعه فضای فیزیکی دانشگاه پیشرفت های رو به رشدی داشته است.

در این نشست که با حضور اعضای هیات رییسه دانشگاه گیلان و جمعی از کارکنان دانشگاه گیلان برگزار شد ، موضوعات مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت . 

از جمله مسائلی که در این نشست مطرح شد ، آیین نامه های چهارگانه استخدامی اعضای هيئت علمی و غير علمي، مالي، معاملاتی و تشکيلاتی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی وزارت علوم ، تحقیقات بود  که پس از تاييد هیأت امنای دانشگاه گیلان ابلاغ گردید .

معاون اداری و مالی دانشگاه در خصوص آیین نامه استخدامی دانشگاه گفت : آیین نامه های مذکور در سال گذشته به تصویب هیات امنای دانشگاه گیلان رسید. اما از آنجا که مطابق مصوبه هیأت امنای اجرای آن در سال 91 از محل درآمد دانشگاه و در سال 92 پیش بینی در اعتبارات دانشگاه تعیین گردیده بود ،  به دلیل بار مالی تحمیل شده به دانشگاه و عدم پذیرش بار مالی اضافه از سوی معاونت راهبردی ریاست جمهوری به مرحله اجرا در نیامد.

معاون اداری  مالی دانشگاه گیلان با اشاره به اقداماتی که در خصوص اجرای آیین نامه صورت گرفته شده است گفت : البته آیین نامه بلافاصله بعد از تصویب هیأت امنای دانشگاه از سوی رئیس دانشگاه ابلاغ گردید و موضوعات مختلف آن در حال اجرا می باشد . اما بر اساس نامه ها و بخش نامه هایی که متعاقبا از سوی معاون وزیر و رئیس مرکز هیأت امنا ، معاون اداری و مالی وزارت علوم ، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و متعاقباً بخشنامه وزیر علوم ، باعث گردید تا قانوناً آن بخش از موادی که بار مالی اضافه آن در بودجه و اعتبارات دانشگاه پیش بینی نشده است فعلا اجرا نگردد .
دکتر رضا سیمبر گفت : با بررسی هایی که در خصوص بار مالی ناشی از اجرای تمامی مواد این آیین نامه صورت گرفته است ، دانشگاه گیلان علیرغم محدودیت های مالی که دارد ولی  تمایل به اجرا و تأمین بار مالی آن را دارد و نامه هایی نیز از سوی رئیس دانشگاه به مراجع ذیربط مبنی بر کسب مجوز برای اجرای کامل آیین نامه صادر شده است . 


در این نشست تعدادی از کارکنان به بیان نظرات و دیدگاه های خود و کارکنان دانشگاه در موضوعات مختلف به ویژه اجرای کامل آیین نامه استخدامی پرداختند  .
 
در خاتمه مقرر شد با توجه به آمادگی دانشگاه گیلان بر اجرای کامل آیین نامه و مکاتباتی که در این خصوص با وزارت متبوع شده است و همچنین درخواست کارکنان دانشگاه بر این مهم ، موضوع از سوی دکتر قربانی که به عنوان نماینده وزیر در این دور از سفر در دانشگاه حضور داشت ، پیگیری شده و نتیجه به دانشگاه گیلان اعلام نمایند . 
 
 

  
دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.