نمایشگاه توانمندیهای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)در دانشگاه گیلان افتتاح شد

17 11 2013
کد خبر : 3304254
تعداد بازدید : 261
دکتر حاتم زاده رییس دانشگاه گیلان در مراسم افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) گفت: این نمایشگاه با هدف آشنایی هرچه بیشتر اساتید و دانشجویان با فعالیت‌های عمرانی، صنعتی و پالایشگاهی قرارگاه برگزار شده است.

دکتر حاتم زاده هدف از برگزاری نمایشگاه مذکور را نزدیک‌تر کردن ارتباط بین صنعت و دانشگاه و استفاده از نظرهای علمی و کارشناسی طرفین در مباحث پروژه‌ای عنوان کرد.

رئیس دانشگاه گیلان، ادامه داد: این نمایشگاه با فضای حدود 700 متر مربع و غرفه‌های تخصصی فعالیت‌های قرارگاه را در زمینه‌های سد، راه، باند، تونل، مخازن، پالایشگاه و پتروشیمی، سازه‌های دریایی، خطوط انتقال و محرومیت‌زدایی و غرفه انتشارات شامل کتب منتشره قرارگاه را در معرض دید اساتید و دانشجویان قرار داده است.

وی درباره عملکرد دانشگاه گیلان تصریح کرد: در دولت نهم و دهم دانشگاه گیلان در زمینه‌های مختلف به ویژه تحصیلات تکمیلی بسیار ارتقا یافت و امیدواریم هر روز شاهد دانش‌افزایی بیشتر در این دانشگاه باشیم.

دکتر حاتم‌زاده با اشاره به مدت زمان برگزاری نمایشگاه مذکور، خاطرنشان کرد: نمایشگاه توانمندی‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) دانشگاه گیلان از 27 تا 29 آبان جاری از ساعت 9 صبح تا 17 عصر دایر است.

 

سردار صالح غفور معاون هماهنگ کننده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) هم در این مراسم گفت: ظرفیت‌های بسیار بالایی به لحاظ علمی در کشور وجود دارد که موجب می‌شود تا تمام قله‌های علمی، فناوری، تکنولوژی و... به تسخیر جوانان ایرانی درآید.

وی با اشاره به اینکه جوانان گیلانی از ظرفیت‌های خوبی برخوردار هستند تصریح کرد: سخن گفتن درباره گیلان زمین و شناخت ظرفیت‌های ارزشمند موجود در این استان زمان زیادی را می‌طلبد.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) درباره عملکرد قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) رشت متذکر شد: این قرارگاه با هشت گرایش در حوزه‌های نفت و گاز و پتروشیمی، خطوط انتقال، سازه‌های دریایی، تونل، مخازن، سد، راه و محرومیت‌زدایی مشغول به فعالیت است.

*حفر بالغ بر 100 حلقه چاه نفت و گاز عسلویه توسط قرارگاه خاتم

وی ادامه داد: اجرای فازهای متعدد خطوط نفت و گاز در عسلویه و حفر بیش از 100 حلقه چاه نفت و گاز و ایجاد موج شکن‌های عظیم از جمله فعالیت قرارگاه خاتم در کشور است.

سردار غفور، احداث بالغ بر هزاران کیلومتر سد، راه و باند، ایجاد تونل‌های زیرزمینی طویل انتقال آب و ... در کشور را از جمله اقدام‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) برشمرد.

*اجرای 1500 کیلومتر فیبرنوری کشور در دست اجراست

وی تصریح کرد: اجرای یک‌هزار و 500 کیلومتر فیبرنوری در کشور یکی از برنامه‌های در دست اجرای قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) است.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص)، خاطرنشان کرد: این قرارگاه در پروژه‌های عظیم و میلیاردی مشارکت می‌کند و در پروژه‌هایی که ارزش مالی آن کمتر از 100 میلیارد تومان باشد مشارکت ندارد.

وی با دعوت از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط به منظور همکاری با قرارگاه سازندگی،اضافه کرد: از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان ذکور علاقه‌مند دعوت می‌کنیم تا ضمن گذراندن دوران خدمت مقدس سربازی خود در این قرارگاه برای اجرای پروژه‌های بزرگ با ما همکاری کنند.

سردار غفور با اشاره به ویژگی‌های نمایشگاه مذکور، افزود: در این نمایشگاه دو روزه سه کارگاه آموزشی با موضوعات پل قشم یا خلیج فارس شامل قطار و راه، فاز 15 و 16 عسلویه که بالغ بر 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پروژه عظیم پل صدر که به‌زودی در تهران افتتاح می‌شود به نمایش گذاشته شده است.

*تحریم‌ها را دور می‌زنیم و باج نمی‌دهیم

وی درباره تحریم‌های صورت گرفته علیه ایران اسلامی اعلام کرد: ما به زورگوها باج نمی‌دهیم و تحریم‌ها را دور می‌زنیم.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: مقام معظم رهبری فرمودند جنگ امروز جنگ اراده‌ها است و نباید صحنه را خالی گذاشت.

وی با بیان اینکه ایران به لحاظ منابع انسانی بسیار قدرتمند است، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی از منابع انسانی بی‌بدیلی برخوردار بوده و داشتن چهره‌های علمی ارزشمند بیانگر این مسئله است.

*اجرای 2500 پروژه محرومیت‌زدایی در روستاهای کشور

سردار غفور درباره اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در کشور، تصریح کرد: 2 هزار و 500 پروژه محرومیت‌زدایی در تمام روستاهای کشور اجرا شده که 90 درصد آنها عمرانی و 10 درصد باقی‌مانده در زمینه مسائل فرهنگی و... است.

وی همچنین از فعالیت حدود 5 هزار و 300 پیمانکار و 10 هزار نفر نیروی اجرایی در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) کشور خبر داد.

 

تصاویر نشست و افتتاح نمایشگاه توانمندی های قرار گاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)

دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.