هشتمین نشست شورای فرهنگی دانشگاه برگزار شد.

24 12 2008
کد خبر : 3328126
تعداد بازدید : 49
هشتمین نشست شورای فرهنگی دانشگاه ساعت 10 روز سه شنبه مورخ 3/10/87 در اتاق شورای ریاست دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای نشست، پس از تلاوت آیاتی از قرآن توسط یکی از حاضران، دستور نشست اعلام و پس از بحث و تبادل نظر، تصمیمات زیر اتخاذ شد:
1ـ گزارش فعالیت های مربوط به تدفین شهدای گمنام دانشگاه:
ابتدا مدیر امور فرهنگی دانشگاه، گزارشی از روند اجرای فعالیتهای مرتبط با تدفین شهدای گمنام ارائه کرد و سپس هر یک از حاضران دیدگاههای خود را در خصوص انجام هر چه بهتر این مراسم در روز 16 دی ماه مصادف با روز شهدای دانشجو عنوان کردند. آنگاه مقرر شد معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه تمهیدات لازم در این باره اندیشیده و گزارش روند آن به رئیس دانشگاه ارائه گردد.
همچنین در برگزاری این برنامه هماهنگی لازم با سازمانهای مرتبط و بهره مندی از مشارکت فعال تشکلهای دانشجویی به عمل آید.
2ـ بررسی برنامه اردوی راهیان نور (از دانشگاه تا دانشگاه):
ابتدا مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه، گزارش روند اجرای طرح را ارائه کرد. وی با اشاره به هماهنگی صورت گرفته با مناطق جنگی، از عدم ارائه بلیط قطار برای دانشجویان در بهمن ماه توسط شرکت رجا سخن گفت. رئیس دانشگاه ضمن اعلام آمادگی دانشگاه جهت برگزاری مطلوب این برنامه فرهنگی، مقرر شد مکاتبه با وزارت علوم جهت  بهره مندی از امکانات در نظر گرفته شده از طرف نهاد ریاست جمهوری انجام گیرد و تجهیزات لازم اعم از اتوبوس، جیره خشک و ... بهمن ماه در اختیار بسیج دانشجویی دانشگاه قرار گیرد.
3ـ بررسی برنامه های زیارتی به مشهد مقدس:
در این جلسه ضمن ارائه پیشنهادهایی برای انجام بهتر اردوهای زیارتی بویژه مشهد مقدس مقرر شد در سال آینده اردوهای زیارتی به صورت متمرکز (دانشگاهی) برگزار گردد.
در ضمن شورای فرهنگی با اردوی زیارتی مشهد مقدس توسط انجمن اسلامی دانشجویان و ارائه برخی خدمات رفاهی نظیر جیره خشک، اتوبوس علاوه بر سهمیه تخصیصی قبلی به تشکل در بهمن ماه سال جاری موافقت نمود.
4ـ بررسی مصوبات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه:
شورای فرهنگی دانشگاه؛ مصوبات مورخ 3/10/87 کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه را به شرح زیر مورد تأیید قرار داد:
ـ مقرر گردید در آغاز نیمسال دوم سال جاری، دوره های آموزشی برای دست اندرکاران نشریات دانشجویی بمنظور توانمندسازی بیشتر و عرضه نشریات با کیفیت مناسب برگزار شود و اساتید فن برای دروس مربوطه مطابق سرفصلهای ارسالی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مشخص گردیدند.
ـ با تغییر مدیرمسئولی نشریات «تکانه»، «فرایند» و «Courier» موافقت شد.
ـ با انتشار نشریات «سخن آشنا» به مدیرمسئولی سعید قربانی، «سپیدار» به مدیر مسئولی معصومه محمدی و «قاصدک» به مدیر مسئولی اردلان ملکی موافقت گردید.
5ـ تصویب برنامه های سی امین سال پیروزی انقلاب اسلامی:
بر اساس استعلام صورت گرفته توسط دبیرخانه شورای فرهنگی دانشگاه  برنامه های زیر جهت هر چه باشکوهتر برگزار شدن ایام دهه مبارک فجر و بویژه سی امین سال پیروزی انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید و مقرر شد هزینه های آن از محل اعتبارات دانشگاه پرداخت گردد:
ـ مسابقات قرآن در رشته های قرائت، حفظ و ترتیل ویژه فرزندان کارکنان
ـ تجلیل از فرزندان ممتاز کارکنان در زمینه های تحصیلی، کنکور و المپیادها
ـ برگزاری مراسم ویژه برای کارکنان دانشگاه
ـ برگزاری مسابقات غیرحضوری ویژه خانواده دانشگاهیان
ـ تقدیر از بازنشستگان سال جدید بمناسبت سی امین سال پیروزی انقلاب اسلامی
ـ برگزاری اردوی فرهنگی زیارتی مشهد مقدس برای دانشجویان با همکاری تشکلهای دانشجویی
ـ برگزاری اردوی جنوب (از دانشگاه تا دانشگاه) با همکاری بسیج دانشجویی
ـ نمایشگاه عکس 30 سال دستاوردهای علمی دانشگاه گیلان
ـ بازدید شهروندان و دانش آموزان مدارس متوسطه از توانمندیهای دانشگاه
ـ برگزاری مسابقات ورزشی ویژه کارکنان در بهمن ماه سال جاری
ـ انجام مصاحبه های تلویزیونی و مطبوعاتی در مورد عملکرد و توانمندی دانشگاه با حضور مدیران دانشگاه
ـ معرفی دستاورد و نوآوریهای دانشگاه بویژه در بخش دانشجویی بمناسبت سال نوآوری و شکوفایی در قالب نمایشگاه
ـ افتتاح ساختمان گیلان شناسی و مرکز رفاهی (بازارچه )دانشگاه
ـ اجرای تئاتر دانشجویی در سطح دانشگاه و شهرستانهای استان بویژه رشت
ـ اجرای مصوبات کمیته دانشجویی ستاد دهه فجر استان بر اساس گزارش مدیریت امور فرهنگی
ـ همایش بسیج اساتید استان
ـ سخنرانی تاریخ شفاهی انقلاب، 20 بهمن به همراه نمایشگاه عکس توسط بسیج دانشجویی
6ـ بر اساس مصوبه قبلی شورای فرهنگی دانشگاه در خصوص برنامه های ارائه شده توسط نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه و حمایت های دانشگاه در این خصوص مقرر شد مبلغ 250 میلیون ریال جهت اجرای برنامه های فرهنگی نهاد از جمله ازدواج دانشجویی، برگزاری کارگاههای آموزشی ویژه دانشجویان و ائمه جماعات و ... اختصاص یابد. در ضمن تعداد دو دستگاه اتوبوس جهت اعزام اعضای کانون نهاد(خانم ها) در بهمن ماه سال جاری به قم در نظر گرفته شد.

                                                                                                                                               دبیرخانه  شورای فرهنگی دانشگاه

دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.