همايش روز ملی کارآفرينی در دانشگاه گيلان برگزار شد .

23 04 2008
کد خبر : 3332446
تعداد بازدید : 67
همزمان با سالروز تولد دانشمند بزرگ ايرانی شيخ بهايی و روز ملی کارآفرينی همايشی با همين موضوع در سالن شهيد مطهری دانشگاه گيلان از سوی دفتر کار آفرينی دانشگاه برگزار شد .

اين همايش روز سه شنبه دوم ارديبهشت ماه ساعت 10 صبح با تلاوت آياتی از کلام نور و اجرای سرود ملی آغاز شد پس از خوش آمد گويی و مقدمه مجری برنامه  اولين سخنران مراسم خانم دکتر اميری رئيس دفتر کار آفرينی دانشگاه گيلان با نگاهی کوتاه به روند کار آفرينی در کل کشور خاطر نشان کرد روند کار آفرينی در دانشگاه گيلان نيز متاثر از رويکرد کلی کشور نسبت به کار آفرينی است . وی افزود : کار آفرينی مترادف با اشتغال نيست بلکه حاصل کار آفرينی اشتغال است . کار آفرينی يک جو ويک مد نيست که بگذرد و تمام بشود بلکه درک درست شرايط و تنظيم شدن با شرايط است ، روشها و تکنيک ها و راه حل های گذشته جواب گويی مسائل روز نيست چه بايد کرد ؟  دكتر اميري در ادامه اظهار داشت کار آفريني خلاقييت ، نوشدن و تازه شدن است و شما جوانان در مرکز اين کار آفرينی هستيد . مراسم با ارائه مقاله ای از سوی  آقای امين انصاری پژوهشگر نمونه دانشگاه در سال گذشته ادامه يافت . انصاری گفت: کار آفرين کسی است که متعهد می شود مخاطره های يک فعاليت اقتصادی را سازماندهی اداره و تقبل کند .کار آفرين با به وجود آوردن يک موقعيت کاری دست به توليد ثروت برای خود و ديگران می زند . وی اظهار داشت : عامل اساسی توسعه نوآوری است و اين نوآوری منجر به ايجادشرکت های جديد می شود. کشور های مثل مالزی و اندونزی با ايجاد و توسعه اين شرکت های کوچک به توسعه  اقتصادی رسيدن ، اقتصاد زمانی دچار رکود می شود که بيکاری در سطح بالايی قرار گيرد . اين سخنران مراسم  در ادامه راه حل بی کاری را افزايش اشتغال در بخش خصوصی – آموزش صحيح و عملی مهارتها ی کسب و کار و توسعه کار آفرينی دانست و ادامه داد: موانعی نيز بر سر کارآفرينی وجود دارد که از مهمترين آنها می توان به عدم فرهنگ سازی نداشتن الگوی مناسب از کار آفرينی عدم اطلاعات از مشخصات يک کسب وکار دولتی بودن اقتصاد ما و ضعف عملکرد آموزشی در سطوح مختلف اشاره کرد . انصاری ادامه داد: ما بايد موج جديدی از خلاقيت در کشور ايجاد کنيم . خلاقيت جوهره ناب سرمايه گذاری است . به تواناييهای خودتان تکيه کنيد ، به سمت هدف گام برداريد نه تحقق وظيفه ، کار همراه با تفريح بهتر است از فقط کار ،‌از کل فضای کاری استفاده کنيد و از اطلاعات استفاده کنيد ، به دارايها و جايگاه خودتان احترام بگذاريد و خوش بين بودن بهتر است . و در آخر نتيجه گرفت :نيرومند ترين وسيله برای ايجاد تغيير در دنيا ايده های جديدی است که در دستان يک کار آفرين قرار دارد. از ديگر برنامه هاي اين همايش  اجرای مسابقه ای پيرامون کار آفرينی و  برگزاری کار گاه آموزشی  با سرپرستی جناب آقای دکتر باران دوست عضو هيت علمی دانشگاه تهران بود . هيت داوران نيز با انتخاب بهترين پاسخ ها نفرات برتر را انتخاب و هدايايي تقديم شد .

ليست برندگان مسابقه در وب سايت مركز كارآفريني دانشگاه  درج شده است .

روابط عمومي دانشگاه گيلان

دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.