پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز در دوره دکتری دانشگاه گیلان برای نیمسال اول تحصیلی 97-1396

02 07 2017
کد خبر : 3267842
تعداد بازدید : 203
دانشگاه گیلان در نظر دارد براساس"آيين ‏نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری" ابلاغیه شماره 67272/21 مورخ 18/4/1393 و اصلاحیه ۲۳۷۲۰۰/21 مورخ 16/12/1393 و دستورالعمل اجرايي شماره 7671/س مورخ 14/02/1395 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مصوبه 07/03/1396 شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه، از بین دانشجویان و دانش آموختگان ممتاز دوره کارشناسی ارشد دانشگاههای دولتی ( روزانه و شبانه) از طریق بررسی سوابق و مصاحبه در رشته‏های مندرج در لیست (حداکثر معادل20% از ظرفیت پذیرش با آزمون شیوه آموزشی– پژوهشی دوره روزانه دکتری) در نیمسال اول تحصیلی 67-1396 دانشجوی دکتری پذیرش نماید. شرایط اختصاصی:
  1. دانش آموختگان دوره کارشناسی ارشد داخل کشور و مورد تأیید وزارت (دوره‏های روزانه و شبانه دانشگاههای دولتی)  که تاریخ فراغت از تحصیل آنان بیش از 2 سال نگذشته باشد و یا دانشجویان دوره کارشناسی ارشد داخل که تا 31/6/1396 دانش آموخته شوند.
  2. رشته و گرایش تحصیلی مورد تقاضا مرتبط با رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد متقاضی، به تشخیص گروه و تایید شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه.
  3. کسب حداقل 6۰ امتیاز از فعالیت های آموزشی، پژوهشی و مصاحبه مطابق جدول‏های چهارگانه ارزشیابی آیین نامه ۲۱/۲۳۷۲۰۰ مورخ ۹۳/۱۲/۱۶ وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری.
  4. داشتن میانگین کل 15 در دوره کارشناسی و میانگین کل ۱۷ (بدون احتساب نمره پایان نامه) در دوره کارشناسی ارشد.
تبصره 1 : درصورتی که متقاضی جزء 20% اول دوره کارشناسی ارشد گرایش خود باشد، میانگین کل دوره کارشناسی ارشد یک نمره کاهش می‏یابد ( با ارائه گواهی رتبه از مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه).
  1. کسب حداقل نمره 50 از آزمون زبان (MCHE یا معادل آن در سایر آزمونها) قبل از صدور مجوز آزمون جامع دکتری
  2. کسب حداقل 7 امتیاز از ردیف 1 جدول شماره 1 (حداقل از یکی از موارد زیر):
الف) مقاله معتبر علمی پژوهشی داخلی یا نمایه شده بین­المللی شامل ISI ،ISC   و سایر نمایه‏ های مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مرتبط با پایان نامه. تبصره 1: به بیش از 6 مقاله امتیاز تعلق نمی‏گیرد. تبصره 2: نشریاتی که دارای نمایهISC  هستند، لازم است دارای اعتبار علمی-پژوهشی از کمیسیون بررسی نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز باشند. تبصره 3: نشریاتی که مقالات متقاضی در آنها منتشر شده­اند نباید در لیست سیاه (Black List) اعلام شده از طرف معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشند. تبصره 4:  از مقالات دارای پذیرش چاپ، حداکثر دو مورد قابل امتیازدهی است. ب) ثبت اختراع با داوری و تأیید نهایی سازمان پژوهش­های علمی و صنعتی ایران. ج) رتبه اول تا سوم انفرادی یا اول گروهی در جشنواره­های علمی معتبر بین­المللی.     لیست رشتههای مورد پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری  
رشته گرایش رشته گرایش
فیزیک -حالت جامد -نظری -هسته ای -اتمي مولكولي شیمی -شیمی آلی -شیمی تجزیه -شیمی معدنی -شیمی فیزیک
زیست شناسی- سیستماتیک گیاهی ---------------- زيست شناسي دريا -جانوران دریا
ریاضی کاربردی -آناليزعددي -تحقيق درعمليات بیوشیمی ----------------
ریاضی محض -جبر -آناليز -هندسه توپولوژي مهندسی مکانیک -طراحي كاربردي شاخه تخصصی مكانيك جامدات -طراحي كاربردي شاخه تخصصی ديناميك،كنترل و ارتعاشات -تبديل انرژي
مهندسی عمران -سازه -ژئوتكنيك مهندسي برق قدرت
مهندسي نساجي -شيمي نساجي و علوم الياف مهندسي شيمي ---------------
علوم و مهندسي باغباني   -فيزيولوژي توليد و پس از برداشت گياهان باغباني -اصلاح و بيوتكنولوژي گياهان باغباني ژنتيك و به نژادي گياهي -----------------
تغذيه دام ---------------- زراعت -----------------
اصلاح نژاد دام ----------------- حشره شناسي كشاورزي   ----------------
بيوتكنولوژي كشاورزي ----------------- بيماري شناسي گياهي   ----------------
مديريت منابع خاك ----------------- علوم و مهندسي جنگل  
-مديريت جنگل
-عمران و بهره برداري جنگل
-علوم زيستي جنگل
تكثير و پرورش ابزيان   --------------- بوم شناسي ابزيان   ---------------
شيلات عمل اوري فراورده هاي شيلاتي روابط بين الملل ---------------
زبان و ادبیات فارسی --------------- جامعه شناسي جامعه شناسي فرهنگي
آسیب شناسی وزشی و حرکات اصلاحی حرکات اصلاحی مديريت ورزشي مديريت راهبردي درسازمان ها و رويدادهاي ورزشي
فیزیولوژی ورزشی -فيزيولوژي ورزشي قلب و عروق و تنفس -بيوشيمي و متابوليسم ورزشي
لازم به تأکید است که پذیرش نهایی براساس نظر گروههای آموزشی مربوطه و پس از طی مراحل قانونی بوده و دانشگاه مسئولیتی در موارد مرتبط ندارد.   مدارک مورد نیاز: ۱- تکمیل فرم شماره1 (فرم شماره A1 مخصوص دانشجویان دانشگاه گیلان و فرم شماره B1 مخصوص دانشجویان سایر دانشگاهها) و بارگذاری آن در سامانه دبیرخانه استعدادهای درخشان دانشگاه. 2- اسکن یک قطعه عکس ۴*۳ جدید و بارگذاری آن در سامانه 3- ثبت مشخصات و سوابق  آموزشي و پژوهشي (CV) متقاضي در سامانه پذیرش بدون آزمون دوره دکتری (Ph.D) دانشگاه گیلان (phd95.guilan.ac.ir/phd95/talents). 4- تصویر کارت ملی و شناسنامه. 5- واریز مبلغ هشتصد هزار ریال (800/000 ریال) بابت حق ثبت نام از طریق سامانه پرداخت آنلاین دانشگاه گیلان (موضوع پرداخت: حوزه معاونت آموزشی، آیتم پرداخت: ثبت نام بدون آزمون مقطع دکتری به نام تمرکز وجوه درآمدهای دانشگاه گیلان) و دریافت کد رهگیری جهت بارگذاری در سامانه دبیرخانه استعدادهای درخشان دانشگاه. 6- تصویر گواهی (فارغ التحصیلان ) و ریز نمرات کارشناسی و کارشناسی ارشد. تبصره: برای دانشجویان نیمسال آخر دوره کارشناسی ارشد گواهی اشتغال به تحصیل و نیز تایید اتمام دورة مزبور تا 31/06/1396 (فرم شماره 1) از دانشگاه محل تحصیل. 7- تصویر مدرک مربوط به عنوان پایان نامه کارشناسی ارشد. 8- تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت برای داوطلبان مرد. 9- مدارک مربوط به دارا بودن شرایط لازم برای استفاده از آیین نامه شامل اصل و نامه پذیرش قطعی مقاله، گواهی رتبه اوّل تا سوّم انفرادی و یا اوّل گروهی در جشنواره ها یا مسابقات معتبر علمی، گواهی ثبت اختراع با داوری و تأیید نهایی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، گواهی کتاب تألیفی یا ترجمه شده، کپی مدرک زبان (درصورت وجود هریک از موارد فوق). 10- توصیه نامه از استاد راهنما و یک استاد دیگر از دوره کارشناسی ارشد. تذکر : به مدارکی که به درستی تا پایان مهلت ثبت نام فقط از طریق سامانه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری دانشگاه بارگذاری  شده امتیاز تعلق می گیرد و به مدارکی که به صورت حضوری در جلسه مصاحبه ارائه شود هیچگونه  ترتیب اثر داده نخواهد شد. زمان و نحوه ثبت نام: داوطلبان واجد شرایط می‏بایست حداکثر تا پایان روز پنج‏شنبه مورخ 15/04/96 از طریق سامانه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری دانشگاه با ورود اطلاعات و بارگذاري مدارك مورد نياز، در محل هاي پيش بيني شده، ثبت نام نمايند.   جدول 1- نحوه محاسبه امتیازات پژوهشی*
ردیف نوع فعالیت حداقل امتیاز حداکثر امتیاز نحوه ارزیابی (طبق نظر کمیته مصاحبه‌کننده)
۱ ۱-۱- مقالات علمی – پژوهشی (داخلی و خارجی) مرتبط با رشته تحصیلی ۱-۲- گواهی ثبت اختراع مورد تأیید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران ۱-۳- برگزیدگی در جشنواره های علمی معتبر بین المللی (خوارزمی، فارابی، رازی و ابن سینا) 7 40 امتیاز -  هر مقاله تا ۷ امتیاز - گواهی ثبت اختراع بین‌المللی تا ۷ و داخلی تا ۵ امتیاز -  برگزیدگی داخلی تا ۳ و خارجی تا ۷ امتیاز
۲ مقالات علمی – ترویجی مرتبط با رشته تحصیلی ۶ امتیاز هر مقاله تا ۳ امتیاز
۳ مقالات چاپ شده در کنفرانس‌های معتبر (داخلی یا خارجی) ۴ امتیاز هر مقاله خارجی تا ۲ و داخلی ۱ امتیاز
۴ تألیف یا ترجمه کتاب مرتبط با رشته تحصیلی ۴ امتیاز -
۵ کیفیت پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد ۴ امتیاز عالی تا ۴ و بسیار خوب تا ۲ امتیاز
 جمع ۴۰ -
* امتیاز دهی به تعداد نویسندگان مطابق با آیین‏نامه ارتقاء است. درصورتیکه نام متقاضی به عنوان نویسنده دوم پس از نام استاد راهنما باشد، امتیاز نویسنده اول به متقاضی اختصاص می‏یابد. جدول 2- نحوه محاسبه امتیازات آموزشی (حداکثر 30 امتیاز)
ردیف نوع فعالیت حداکثر امتیاز نحوه ارزیابی
۶ معدل و کیفیت دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی ۶ امتیاز طبق نظر کمیته مصاحبه‌کننده (حداکثر 3 امتیاز به معدل و 3 امتباز به کیفیت دانشگاه)
۷ معدل و کیفیت دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی‌ارشد ناپیوسته ۵ امتیاز طبق نظر کمیته مصاحبه‌کننده (حداکثر 3 امتیاز به معدل و 2 امتباز به کیفیت دانشگاه)
۸ طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی ۳ امتیاز *بیش از 8 نیمسال کارشناسی پیوسته و بیش از 4 نیمسال کارشناسی ناپیوسته امتیازی ندارد.
۹ طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ۳ امتیاز بیش از 5 نیمسال کارشناسی ارشد امتیازی ندارد.
۱۰ برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی ۵ امتیاز رتبه ۱ تا ۳: ۵ امتیاز، رتبه ۴ تا ۶ : ۴ امتیاز، رتبه ۷ تا ۹: ۳ امتیاز، رتبه ۱۰ تا ۱۲: ۲ امتیاز و رتبه ۱۳ تا ۱۵: ۱ امتیاز
۱۱ داشتن مدرک زبان معتبر ۸ امتیاز طبق جدول شماره ۴
جمع ۳۰
*رشته‏ هایی که طبق مصوبه شورای برنامه‏ریزی آموزش عالی در دوره کارشناسی 9 نیمسال تصویب شده‏اند با نظر کمیته مصاحبه کننده می‏توانند از امتیاز بند 8 بهره‏مند شوند.   جدول 3- نحوه محاسبه امتیازات مصاحبه (حداکثر 30 امتیاز)
ردیف شاخص ارزیابی حداکثر امتیاز نحوه ارزیابی (طبق نظر کمیته مصاحبه‌کننده)
۱۲ تسلط در تجزیه و تحلیل مسائل علمی و پاسخگویی به سؤالات ۳ امتیاز
۱۳ وسعت نظر، نوآوری و کارآفرینی ۳ امتیاز
۱۴ شخصیت، متانت و نحوه تعامل ۳ امتیاز
۱۵ نگرش و اطلاعات فناورانه مرتبط با رشته تحصیلی ۳ امتیاز
۱۶ توانایی فن بیان و انتقال مطالب ۳ امتیاز
۱۷ همراستایی زمینه پژوهشی داوطلب با اولویت‌های علمی اعضای گروه ۱۵ امتیاز
جمع ۳۰
    جدول 4- همترازی نمرات آزمون‌های ملی و بین‌الملی زبان انگلیسی
MSRT (MCHE) IELTS Equivalent TOEFL IBT TOEFL Computer TOEFL PAPER+ TOLIMO حداکثر امتیاز
100-90 0/9-0/7 120-96 300-250 680-600 ۸
89-85 9/6-5/6 95-86 249-232 599-575 ۷
84-80 0/6-4/6 85-76 231-213 574-550 ۶
79-75 9/5-5/5 75-66 212-196 549-525 ۵
74-70 4/5-0/5 65-56 195-173 524-500 ۴
69-65 9/4-5/4 55-46 172-152 499-475 ۳
64-60 4/4-0/4 45-36 151-133 474-450 ۲
59-50 9/3-5/3 35-29 132-113 449-425 ۱
دسته بندی :
اطلاعیه

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.