پژوهشگر برتر دانشجویی:محققین با تمام وجود در راستای حرکت رو به جلوی تولید علم قدم بردارند

04 01 2016
کد خبر : 3283446
تعداد بازدید : 400

روابط عمومی دانشگاه گیلان در ادامه گفتگو با دانشجویان موفق دانشگاه، این بار گفتگویی را با عباس اسدی پژوهشگر برتر مراسم اختتامیه هفته پژوهش استان در بخش دانشجویی و دانشجوی ورودی سال 1393 دوره دکتری فیزیولوژی ورزش گرایش بیوشیمی و متابولیسم ورزشی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه گیلان ترتیب داده است که توجه شما خوانندگان را به آن جلب می نمائیم.

لطفا از دلایل انتخاب شدنتان به عنوان پژوهشگر برتر در مراسم اختتامیه هفنه پژوهش صحبت کنید؟

از آنجایی که هر ساله در هفته پژوهش مراسم و برنامه های مناسبی در دانشگاه­های کشور برگزار می­ شود، دانشگاه گیلان نیز برنامه های متنوعی در دانشکده­ های مختلف داشته است. دانشکده تربیت بدنی به مناسبت هفته پژوهش در چند زمینه فراخوان داشت که از جمله آن انتخاب دانشجوی پژوهشگر بود. با توجه به سوابق پژوهشی صورت گرفته طی 4 سال اخیر در دانشکده به عنوان پژوهشگر برگزیده انتخاب شدم و پرونده ­ام در زمان مشخص شده از سوی دانشگاه برای انتخاب پژوهشگر برتر دانشجویی استان ارسال شد. پس از بررسی­ های انجام شده در کارگروه مربوطه و با توجه به سوابق پژوهشی 4 سال اخیر، بنده را به عنوان پژوهشگر برتر دانشجویی استان انتخاب نمودند.

از نقش و اهمیت پژوهش برایمان بگویید.

نقش و اهمیت پژوهش بر هیچکس پوشیده نیست. مقام معظم رهبری می­ فرمایند، كشورى كه دستش از علم تهى است، نمي­تواند توقع عزت داشته باشد. بنابراین، هدف ما دانشجویان و جوانان این مملکت، این است که با انجام تحقیق و پژوهش در جهت تولید علم حرکت نماییم و نام ایران اسلامی را به گوش تمام مردم دنیا برسانیم و برای کشور عزت ساز باشیم. همچنین، با انجام پژوهش و تحقیقات کاربردی برای مملکتمان در جهت رشد و توسعه کشورمان قدم برداریم. هدف ما از پژوهش سربلندی و سرافرازی کشورمان در جهان می­باشد.

توصیه شما به دانشجویان برای رفتن به وادی پژوهش؟

البته بنده کوچکتر از آن هستم که به دوستان توصیه نمایم، اما خواسته من از تمام دانشجویان و محققین این است که با تمام وجود در جهت حرکت رو به جلوی تولید علم قدم بردارند زیرا ما در ابتدای راه هستیم و جوانان پرانرژی باید این مسیر را طی نمایند. در این مسیر صبر و حوصله و از همه مهمتر پشتکار داشته باشید. کمبودها وجود دارد اما دلسرد نشوید.

عوامل رسیدن شما به این موفقیت؟

در اینجا جا دارد از زحمات کلیه اساتید و مسئولان دانشکده تربیت بدنی و بطور خاص اساتید گروه فیزولوژی ورزش دکتر محبی، دکتر رحمانی ­نیا، دکتر دمیرچی، دکتر میرزایی (استاد راهنما در دوره کارشناسی ارشد)، دکتر اراضی و دکتر مهربانی که طی دوران تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و در حال حاضر که دانشجوی آن­ها می­ باشم تشکر فراوان نمایم زیرا این اساتید در جهت رشد اینجانب زحمات فراوانی را متحمل شدند. همچنین، تشکر ویژه از دکتر اراضی (استاد راهنما در دوره دکتری) که طی 6 سال گذشته با راهنمایی­ های بسیار و زحمات فراوان باعث رشد اینجانب شدند و این موفقیت مرهون زحمات ایشان می­ باشد.

و اما سخن پایانی شما؟

در پایان تشکر ویژه و صمیمانه­ ای دارم از روابط عمومی دانشگاه گیلان که با فراهم کردن شرایط این گفتگو،انگیزه دانشجویان را در جهت رسیدن به موفقیت های آتی دوچندان می کند و همچنین تشکر ویژه­ ای از خانواده ام دارم که با فراهم نمودن شرایط مناسب مسیر دستیابی به این مهم را هموار نمودند.

دسته بندی :
اسلایدر خبرهای سایت اصلی
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.