پیام رئیس دانشگاه گیلان به مناسبت آغاز سال تحصیلی

23 09 2009
کد خبر : 3324856
تعداد بازدید : 76
رئیس دانشگاه گیلان در پیامی آغاز سال تحصیلی را به دانشگاهیان تبریک گفت . دکتر عبدا... حاتم زاده در این پیام رشد علمی و پژوهشی دانشگاه گیلان را مرهون تلاش تمامی اساتید ، دانشجویان و کارکنان دانشگاه دانست و از آنان خواست در جهت ارتقا و توسعه علمی و فرهنگی دانشگاه بیش از پیش اهتمام ورزند . متن این پیام به شرح زیر است :

 

بسم ا... الرحمن الرحیم

 

 

سال تحصیلی جدید را به تمامی اساتید بزرگوار ، دانشجویان گرامی و  کارکنان  ارجمند دانشگاه گیلان تبریک و تهنیت عرض می نمایم . همچنین  تقارن آغاز سال تحصیلی جدید را با عید سعید فطر مغتنم می شماریم  و آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای دانشگاهیان گرانقدر دارم .
 در این ایام ، در هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره ایثار و پایداری های ملت عزیز ایران را در دوران جنگ تحمیلی گرامی می داریم و به روح پر فتوح رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی درود می فرستیم.

در سال جاری که در آغاز دهه چهارم از عمر پربرکت انقلاب اسلامی هستیم و توسط رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت ا... خامنه ای (مدظله العالی) دهه (( عدالت و توسعه ))  نامگذاری شده است نکاتی را خدمت همکاران ارجمند دانشگاهی و دانشجویان عزیز یادآوری می نمایم:

 

نخست ؛ «رسالت دانشگاه» به عنوان یک نهاد علمی و فرهنگی تأثیر گذار در جامعه ایجاب می کند تا تمام اهتمام خویش را جهت ارتقاء کمی و کیفی در ابعاد مادی و معنوی آن بکار گیریم. در این راستا لازم است منویّات رهبر معظم انقلاب اسلامی، و برنامه های توسعه علمی کشور در رأس تصمیم گیریها قرار گیرد و از همه عزیزان می خواهم تا راهکارهای پیشنهادی مناسب جهت نیل به این هدف ارائه نمایند.

 

دوم ؛ توسعه همه جانبه کشور در گرو توسعه علمی و فناوری است و در سالهای اخیر شاهد جهش عظیم در  عرصه های مختلف علمی و پژوهشی بوده ایم. خداوند را شاکریم که به برکت وجود و تلاش اساتید برجسته و دانشجویان مؤمن و کوشا ، این مهم در اولویت فعالیت های علمی و پژوهشی دانشگاه گیلان قرار دارد و این دانشگاه توانسته است در طی سالهای اخیر از نظر علمی رشد چمگیری داشته باشد .
بدون شک رشد مقالات علمی ، افزایش تعداد دانشجو ، کسب رتبه های برتر توسط دانشجویان ، راه اندازی رشته های جدید ، انجام پروژه های عمرانی و دیگر موفقیت های دانشگاه را مرهون تلاش همکاران ارجمند دانشگاهی و همت و پشتکار دانشجویان عزیز دانسته و امیدوارم در سال جدید تحصيلی عزیزان گرانقدر دانشگاه تمام همت خویش را جهت برداشتن گامهای بلند و اساسی در جهت توسعه روز افزون دانشگاه بردارند.

سوم ؛ لازمه ایجاد فضای شاداب، نشاط آور و پویای علمی و فرهنگی در دانشگاه، وجود روحیه همدلی، همکاری و پرهیز از مجادلات بیهوده و اجتناب از سیاست بازی و سیاسی کاری است. امیدوارم با اتکال به خداوند بزرگ و بهره گیری از سیره ائمه معصومین «علیهم السلام» و با حفظ روحیه ایثارگری بیش از پیش شاهد رشد مکارم اخلاق و فرهنگ اصیل اسلامی ـ ایرانی در محیط دانشگاه و جامعه اسلامیمان  باشیم.

       
دکتر عبدا... حاتم زاده
 رئیس دانشگاه گیلان

 


  

 

دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.