چند خبر از اداره کل دانشجويان شاهد و ايثارگر دانشگاه

01 02 2008
کد خبر : 3333781
تعداد بازدید : 92
تيم فوتسال دانشجويان شاهد و ايثارگر دانشگاه گيلان در اولين دوره از مسابقات که بصورت دوره ای و به ميزبانی دانشگاه علوم پزشگی و خدمات بهداشتی درمانی استان گيلان و در سالن امام خميني(ره) لاکان برگزار گرديد، شرکت نمود و به مقام دوم دست یافت. در اين دوره از بازیها تيم های دانشگاه گيلان، دانشگاه علوم پزشگی (ميزبان)، دانشگاه آزاد رشت، آزاد انزلی (دو تيم)، آموزشکده فنی شهيد چمران رشت، شرکت داشتندکه در پايان تيم های دانشگاه آزاد اسلامی انزلی (زنده ياد استاد ولياني)، دانشگاه گيلان و آموزشکده شهيد چمران رشت به ترتيب به مقامهای اول تا سوم دست يافتند که به تيم های اول تا سوم، کاپ قهرماني، نشانه های طلا، نقره و برنز و وسايل ورزشی اهداء گرديد. اعضا، مربی و سرپرست تيم فوتسال دانشجويان شاهد و ايثارگر دانشگاه گيلان 1- مصطفی حق شناس 5- حسين عطارحميدی 9- هادی يوسف خاني 2- حامد ميرزايی 6- حامد حيدری 10 - جواد اسلامي 3- برومند سليمانی 7- پيام متين 11- محسن علی کاظم 4- احسان ستاری 8- ميلاد طاهری 12- حسين ترکماني مربي: آقای غلامرضا رادی نيا سرپرست: آقای مهندس سيروس عالم (مدير کل دانشجويان شاهد و ايثارگر)
******* تشکيل کانون کوهنوردی شاهد و ايثارگر دانشگاه گيلان   کانون کوهنوردی دانشجويان شاهد و ايثارگر با همکاری معاونت دانشجويی و فرهنگی دانشگاه و با حضور جمعی از کوهنوردان زُبده دانشجو در نيمسال اول 87-86 تشکيل گرديده است. اين گروه از کوهنوردان تاکنون به ارتفاعات زيادی از جمله قلعه رودخان- فومن، لاسه سر- تروشوم- آبشار بزرگ – ماسوله و علم کوه(کرماه کوه) کلاردشت- مازندران صعود کرده اند. نظر به استقبال دانشجويان از اينگونه برنامه ها، اين اداره در صدد است با تشويق آنان به عضويت در تيم های ورزشی و همچنين برگزاری سفرهای زيارتی و سياحتی و شرکت در المپيادهای ورزشی زمينه مشارکت فعال دانشجويان شاهد و ايثارگر را در امور مختلف فرهنگي، فوق برنامه و ... فراهم نمايد.   ************************************************************** افتخار آفرینی سه نفر از دانشجويان شاهد و ايثارگر دانشگاه گيلان در المپياد ورزشی دانشگاه های کشورهای حاشيه دريای خزر
سه نفر از دانشجويان شاهد و ايثارگر در شهريور سال جاری بههمراه تيم های دانشگاه در المپياد ورزشی دانشگاه های کشورهای حاشيه دريایخزر شرکت نمودند. در اين مسابقات دانشگاه گيلان به مقام قهرمانی در رشتهورزشی دو ميدانی و دريافت دو نشان طلا (توسط آقايان سلمان صديق دانشجویکارشناسی ارشد تربيت بدنی "فرزند شهيد" و دارا رحمتيار دانشجوی رشته علوم اجتماعی "فرزند شهيد") و در رشته شنا کسب مقام سوم و دريافت نشان برتر(توسط آقای امير اسماعيل اعلمی "فرزند جانباز 50% ")، همچنين در مسابقاتدر مسابقات قهرمانی دانشجويان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور بهميزبانی دانشگاه گيلان در رشته هندبال تيمي، دانشگاه گيلان مقام دوم راکسب نمود که سرکار خانم فاطمه عليپور مبارکی از دانشجويان شاهد رشتهخاکشناسی " فرزند شهيد " عضو تيم مذکور بود.
دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.