چند خبر کوتاه از مديريت امور فرهنگی دانشگاه

26 02 2008
کد خبر : 3333271
تعداد بازدید : 56
چند خبر از مديريت امور فرهنگی دانشگاه

برگزاری اردوی ایرانشناسی و گردشگری یزد توسط کانون ایرانشناسی و گردشگری

اردوی گردشگری به استان یزد توسط کانون ایرانشناسی و گردشگری دانشگاه برگزار می گردد. این اردو سه روزه از روز پنج شنبه مورخ 9/12/86 لغایت روز یکشنبه مورخ 12/12/86 برگزار خواهد شد. تاریخ و مکان حرکت پنج شنبه 9/12/1386، ساعت 19:00 از مقابل دانشکده علوم پایه و 19:30 از خوابگاه بنت الهدی می باشد. لازم به ذکر است مکان اسکان در یزد "هتل سنتی کهن کاشانه" واقع در بافت سنتی شهر می باشد.

برگزاری آزمون کتبی مسابقات سراسری قرآن در دانشگاهها

آزمون کتبی قرآنی ویژه دانشجویان سراسر کشور که شامل بخش های تفسیر و ترجمه، حفظ موضوعی و گروهی    می باشد درتاریخ 13 اسفند ماه به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می گردد. منبع سؤالات این آزمون از کتابهای مفاهیم جاودان ویژه بخش تفسیر و ترجمه، کلمات جاودان ویژه بخش حفظ موضوعی و مفاهیم جاودان، کلمات جاودان و دانستنیهای جاودان ویژه بخش گروهی می باشد. اسامی دانشجویان این دانشگاه که در مهلت مقرر شده به تعداد 32 نفر (11 نفر برادران و 21 نفر خواهران) در این آزمون ثبت نام نموده اند به وزارت ارسال گردید تا به سازمان سنجش معرفی گردند. سؤالات این آزمون نیز از سوی وزارت علوم به هر دانشگاه ارسال می گردد.

نشست اتحادیه انجمن های علمی زیست شناسی کشور در دانشگاه گیلان

انجمن علمی دانشگاه گیلان قصد برگزاری نشست انجمن های زیست شناسی کل کشور با حضور دبیران انجمن های علمی زیست شناسی و اعضای اتحادیه در تاریخ 15 و 16 اسفند ماه سال جاری دارد. لازم به ذکر است این نشست با محوریت کارآفرینی برگزار می گردد. 

  اردوی کانون کوهنوردی دانشگاه به منطقه قلعه سمیران (طارم)

کانون کوهنوردی دانشگاه در روز جمعه مورخ 10/12/86 اقدام به برپایی اردوی آموزشی به قلعه سمیران (طارم) نموده است. این اردو که ویژه دختران دانشجوی دانشگاه گیلان می باشد به سرپرستی دبیر کانون آقای شفیعی و مربی کوهنوردی آقای دادخواه اداره خواهد شد.

اردوی آموزشی کانون هلال احمر دانشگاه

این اردوی آموزشی ویژه دانشجویان عضو کانون هلال احمر دانشگاه می باشد. دبیر کانون هلال احمر با همکاری مدیریت امور فرهنگی اقدام به برگزاری این اردو به مقصد فیلده رودبار نموده است. لازم به ذکر است زمان برگزاری این اردوی یک روزه، جمعه مورخ 10/12/86 می باشد و تعداد 35 نفر در این اردو شرکت دارند.

ویژه برنامه روز درختکاری توسط کانون سبز دانشگاه برگزار می شود.

طی نشست دبیران کانونهای فرهنگی و هنری، در روز درختکاری طرح کانون سبز در مورد کاشت درخت با کمک اعضای کانونهای فرهنگی و هنری بود به تصویب رسید.

اعزام دانشجویان قرآنی برای مسابقات شفاهی منطقه ای به دانشگاه مازندران (بابلسر)

دانشجویانی که در مرحله دانشگاهی مسابقات شفاهی قرآن، رتبه اول تا سوم را کسب نمودند به مسابقات مرحله منطقه ای راه یافتند. این مسابقات در تاریخ 7 و 8 اسفند ماه در دانشگاه مازندران (بابلسر) برگزار می شود که دانشجویان اعزامی از دانشگاه گیلان به شرح زیر می باشند: قرائت (برادران):             مرتضی خدابخشی پور اول وحید حیدری  دوم سیدیاسر بزله  سوم

قرائت (خواهران): مرضیه حیدری  اول فاطمه رضایی  دوم معصومه فائزی  سوم

ترتیل (برادران):  مهدی میرزایی  اول محمد مهدی پور  دوم میثم وظیفه  سوم

ترتیل (خواهران): ربابه معصومیان  اول سمیه اولادی  دوم سهیلا اصغری  سوم

حفظ 5 جزء (برادران): امیر خرم  

حفظ 5 جزء (خواهران): نسرین رمضانی  اول لیلا باقری  دوم کاملیا بزرگ منش سوم

عمره دانشجویی ویژه فعالان انجمن های علمی دانشگاه برگزار می شود.

طی نامه رسیده از وزارت علوم، مقرر گردید اعضای فعال انجمن های علمی دانشگاههای سراسر کشور، 100 نفر در قرعه کشی عمره شرکت داده شوند که از هر دانشگاه از هر انجمن علمی می بایست یک نفر انتخاب و اسامی به وزارت ارسال می گردید که از دانشجویان فعال انجمن های علمی این دانشگاه اسامی مشروحه زیر ارسال گردیده است. زراعت   محیل ابراهیمی علوم دامی  نادر اسعدی آبیاری   رضا حیدری خاکشناسی  محمدباقر حیدریان پور گیاهپزشکی  برهان هزاری باغبانی   مریم پروانه شیلات   سمانه دلیر محیط زیست  زهرا گل محمدی جنگلداری  سعید نوری زاد تربیت بدنی  مریم نادری زبان و ادبیات انگلیسی محمدجواد هاشم پور حقوق   مریم مال جو زبان و ادبیات فارسی زهرا امیدی مشاوره   احمد ایزدی مدیریت   مرتضی گودرزی روانشناسی  فاطمه پورآقا شیمی   الهام رهنما زیست   مجید علی نوری فیزیک   حمید رضا اسماعیل پور مکانیک   پوریا کریمی گرافیگ   مهشید داوری اردکانی معماری   احسان اسماعیلی فر شهرسازی  محمد مهدی عابدی عمران   محمد رضا اکبری شیمی   امیر حسین مافی

دستورالعمل جدید اردوهای دانشجویی اعلام شد.

آیین نامه جدید اردوهای دانشجویی به دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی ارسال شد. در این آیین نامه ضمن اشاره به اهمیت و اهداف اردوهای دانشجویی، نکات ضروری در خصوص ضوابط برگزاری اردوهای دانشجویی مشخص شده است. در بخشی از این آیین نامه آمده است: 1ـ برگزاری اردوهای دانشگاهی به صورت مختلط مجاز نمی باشد. 2ـ زمان برگزاری اردو نباید در نظم آموزشی دانشگاه اخلال ایجاد کند. 3ـ برگزار کننده و سرپرست اردو موظف به رعایت مقررات دانشگاه و مفاد دستورالعمل اردو هستند. 4ـ برگزاری هر اردو یا سفر دانشگاهی مستلزم اخذ مجوز از شورای فرهنگی دانشگاه است. مدیریت امور فرهنگی دانشگاه

  

دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.