کارگروه بهینه سازی الگوی مصرف در دانشگاه گیلان تشکيل شد .

07 04 2009
کد خبر : 3326731
تعداد بازدید : 76
با عنایت به منوییات مقام معظم رهبری در جهت اصلاح الگوی مصرف و لزوم توجه به بهینه سازی مصرف ، و همچنین با توجه به شرایط و محدودیت های مالی و نیل به برنامه ها و اهداف توسعه دانشگاه ، کارگروهی با هدف بهینه سازی مصرف دانشگاه گیلان تشکیل شد.

در اولین جلسه هیأت رئیسه دانشگاه در سال 88  با تشکیل کارگروه بهینه سازی الگوی مصرف موافقت به عمل آمد . رئیس دانشگاه گیلان در خصوص اهداف تشکیل این کارگروه گفت : این کارگروه تخصصی با هدف مشخص نمودن نقاط مصرف در واحدها و بخشهای مختلف دانشگاه و بررسی و شناخت راههایی برای بهینه سازی آن در راستای افزایش بهره وری و رشد و توسعه دانشگاه تشکیل گردید .  وی در ادامه افزود :  دانشگاه گیلان تلاش دارد با برنامه ریزی مدون از تمامی ظرفیت های خود برای رشد و توسعه متوازن استفاده نموده و از هر گونه هدر رفتن منابع جلوگیری نماید . لذا برای نیل به اهداف و سیاستهای توسعه دانشگاه ، بهینه سازی الگوی مصرف از مهمترین اقدامات محسوب می گردد .

دکتر عبدا... حاتم زاده در ادامه گفت : اصلاح الگوی مصرف از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین سبب  نیازمند مطالعه دقیق، علمی ، کارشناسی ، برنامه ریزی مناسب و تلاشی مجددانه خواهد بود . وی عمده عناوین مصرف در دانشگاه را مصارف انرژی ، مصارف پژوهشی ، مصارف آموزشی ، مصارف عمرانی و مصارف نیروی انسانی عنوان نمود که در برای بهینه سازی مصرف در هر عنوان بایستی برنامه ریزی نمود .

رئیس دانشگاه گیلان در ادامه افزود : اگر چه ممکن است بهینه سازی الگوی مصرف که بخش زیادی از آن رابطه مستقیم با افزایش بهره وری دارد در کوتاه مدت میسر نگردد ولی در قالب برنامه های توسعه دانشگاه توجه به این مهم یک ضرورت اساسی است . لذا انجام یک سری بررسی های کارشناسانه در لایه های مختلف مصرف دانشگاه و ارائه راهکارهای مناسب و عملیاتی برای اصلاح آن نیاز به تشکیل کارگروهی از افراد مجرب و دلسوز دارد تا با بررسی همه جانبه موضوع و بهره مندی از تمامی ظرفیت ها  و پیشنهادات و تجربیات سایر افراد ، بتواند در ارائه و معرفی شیوه های اصلاح الگوی مصرف ، مدیریت دانشگاه  را یاری نماید . وی مهمترین وظایف این کارگروه را به شرح زیر عنوان کرد :  

1- تعین لایه های مصرف در بخشهای مختلف دانشگاه
2- دسته بندی عناوین مصرف با در نظر گرفتن پارامترهایی از قبیل منابع مالی ، واحد مصرف کننده ، رتبه بندی ، اهمیت و فوریت
3- تدوین جداول مصرف و تعیین ارتباط بین مصارف مختلف
4- شناسایی مصارف اضافی و غیر ضرور
5- تعیین اولویت های حذف مصرف های غیر ضرور
6- تدوین خط مشی مصرف
7- برگزاری کارگاه های آموزشی و افزایش سطح آگاهی مدیران ، پرسنل و دانشجویان برای اصلاح الگوی مصرف و بالابردن مشارکت جمعی
8- تهیه بانک اطلاعاتی از عملکرد ، نتایج و بازخوردهای تصمیمات

 

دکتر حاتم زاده در خاتمه  گفت : مسلماً رسیدن به نقطه مطلوبی از اصلاح الگوی مصرف و بهره وری ، کوتاه مدت و خاتمه پذیر نیست و همواره بایستی با جایگاهی مشخص در دانشگاه نهادینه شود . وی از تمامی اساتید ، دانشجویان و کارکنان خواست تا برای کارایی هرچه بیشتر این کارگروه و تسریع در اصلاح الگوی مصرف نظرات و پیشنهادات خود را به دفتر ریاست ارسال نمایند .

 

دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.