روابط عمومی دانشگاه گیلان در این جشنواره موفق شد به عنوان روابط عمومی برتر استان تعیین و در بخش های سمعی و بصری و ویژه نامه های سازمانی مقام اول را کسب نمایند . همچنین از بین آثار ارسالی به این جشنواره در بخش مکتوبات معرفی سازمان ، موفق به کسب مقام دوم در بین روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان شد .
شایان ذکر است روابط عمومی دانشگاه گیلان پیش از این در جشنواره روابط عمومی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور که از سوی وزارت علوم ، تحقیقات و فنآوری برگزار شده بود در بخش مستند سازی موفق به کسب مقام اول شد و در جشنواره های منطقه هشت دانشگاهی نیز به عنوان روابط عمومی برتر برگزیده شده است که در همین راستا در جشنواره استانی در بخش روابط عمومی های برگزیده در سطح ملی ، مورد تقدیر قرار گرفت .
بنا بر اعلام دبیر این جشنواره تعداد 364 اثر از 22 دستگاه اجرایی استان گیلان به دبیرخانه ارسال شده که از این تعداد، 184 اثر پس از بررسی های اولیه به بخش داوری راه یافتند . بر اساس امتیاز های کسب شده آثار داوری شده در بخش های مختلف جشنواره ، روابط عمومی شهرداری لاهیجان ، سازمان حمل و نقل و پایانه های گیلان ، سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان ، فرودگاه سردار جنگل و دانشگاه گیلان به عنوان روابط عمومی های برتر دستگاه های اجرایی استان معرفی شدند .
در این جشنواره که با حضور سرپرست معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور ، استاندار گیلان ، جمعی از مسئولین استان و مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان گیلان برگزار شد ، برگزیدگان بخش های مختلف جشنواره معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند .
سرپرست معاونت ارتباطات و اطلاعرسانی دفتر رئیس جمهور در این مراسم گفت: پیشرفتها و موفقیتهای نظام اسلامی ایران باید به اطلاع جهانیان برسد.
محمد شیخان افزود: گستره اطلاعرسانی از دستاوردهای نظام اسلامی به اندازهای وسیع است که باید پیام مردم ایران را به ملتهایی که چشم به انقلاب اسلامی دوختهاند، برساند. وی غفلت در اطلاعرسانی را موجب وارد آمدن خسران به جامعه دانست و اظهار داشت : انقلاب اسلامی ایران پس از پیروزی در مقابل نظام سلطهای ایستاد که به دنبال سانسور خبری و جلوگیری از انتشار موفقیتهای ملت ایران بود.
استاندار گیلان هم در این مراسم گفت: بیان عملکرد موفق نهادها و دستگاههای اجرایی از سوی روابط عمومیها، موجب تقویت نظام اسلامی میشود.
مهدی سعادتی با اشاره به جایگاه روابط عمومیها در نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: روابط عمومی پل ارتباطی مردم و مسئولان نظام در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و اجرایی است. وی افزود: سازمانها برای بقاء و پویایی و ارتباط بهتر با مردم و به منظور انعکاس فعالیتها باید توجه ویژهای به روابط عمومی داشته باشند.
رییس شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان، ایجاد انسجام و وحدت رویه در اطلاعرسانی را مهمترین هدف تشکیل این شورا دانست.