گردهمايی دانشجويان شاهد وايثارگر شاغل به تحصيل در دانشگاه گيلان برگزار شد .

22 12 2006
کد خبر : 3342930
تعداد بازدید : 76
گردهمايی دانشجويان شاهد وايثارگر شاغل به تحصيل در دانشگاه گيلان صبح روز پنج شنبه 30 آذر ماه 85 در تالار شهید مطهری دانشگاه گيلان برگزار شد.

در اين گردهمايی يک روزه که  ر یاست دانشگاه ، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری،رئیس سازمان بنیاد شهید وامور ایثارگران استان ، روسای دانشکده ها و جمعی از  دانشجويان شاهد وايثارگر در آن حضور  داشتند، پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم، وصیت نامه شهید فرهاد زرجو برای حاضرین قرائت شدودر ادامه مهندس عالم مدیر  کل دانشجويان شاهد وايثارگر دانشگاه گيلان با اشاره به اینکه امنیت وسر بلندی کشور مرهون خون شهداست گفت: حصارهای امنیت نظام که در آن به حیات زیبا ادامه می دهیم، مرهون ایثارگری های شهدای هشت سال دفاع مقدس است. وی در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: مدیریت دانشجويان شاهد وايثارگر دانشگاه گيلان، تلاش های زیادی برای دانشجويان شاهد وايثارگردر راستای ارج نهادن به مقام شامخ شهیدان انجام داده که تشکیل شورای اساتید مشاور برای دانشجويان شاهد وايثارگر  همچنین اختصاص خوابگاه دانشجویی برای دانشجویان شاهد شبانه دانشگاه گیلان، برای اولین بار در سطح کشور   از این اقدامات بوده است. درادامه این  گردهمايی مهندس جعفر زاده ، رئيس محترم بنياد شهيد و ايثار گران استان ضمن تقدیر وتشکر از ریاست دانشگاه گیلان به دلیل برگزاری این گردهمایی گفت: هر جنگی که در  کشوری رخ می دهد مسوولین  آن کشور موظف به جبران خسارت های وارد شده به رزمندگان و شهدای جنگ هستند . لذا خدماتی که به خانواده های شاهد و ایثار گر پس از جنگ تحمیلی ارایه می شود خدمات جدید و عجیبی نیست . ورود دانشجویان به دانشگاه با داشتن سهمیه ویا بدون کنکور در سایر کشورها  نیز رواج دارد زیرا این امر به عنوان یک حق تلقی می شود.چون خانواده ای که پدرش را در دفاع از میهن از دست داده است فقدان این پدر کمبودها و نارسایی هایی برای فرزندان آن خانواده ایجاد می کند بنابر این از وظایف مسوولین نظام است که فرزندان اورا وارد عرصه نظام کنند تا این نارسایی ها جبران شود.   ایشان در ادامه از دانشجویان خواستند  با تقویت بنیه علمی به طور جدی  درفرا گیری علم بکوشند ودر  همه مقاطع ،هوشیاری خود را در مباحث سیاسی واخلاقی حفظ کنند. در ادامه  این گردهمایی دکتر حاتم زاده رئیس دانشگاه گیلان  ضمن تقدیر و تشکر از حضور دانشجويان شاهد وايثارگر،طی  سخنا نی گفت: اسلام همه انسانها را به مجاهدت دعوت می کند و معتقد است که همه باید ظر فیت های خود را در راه مجاهدت مصرف کنند تا به اهداف متعالی الهی دست پیدا کنند.

رييس دانشگاه گيلان خاطر نشان کرد:  آن چیزی که برای ما وشما دانشجویان در این برهه از زمان باید مورد اهمیت قرار گیرد شناخت معرفت الهی است، لذا دانشجو علاوه بر آموختن علم و تخصص، باید آن را با تربیت همراه وهمگام کند  زیرا اگر غیر از این باشد علم و تخصص به بیراهه می رود. شایان ذکر است که دراین گردهمایی، آقای دکتر قاسم زاد یکی از جانبازان و آزادگان وعضو هیات علمی دانشگاه گیلان در خصوص لزوم دستیابی ایران به انرژی صلح آمیز هسته ای و زمینه های کاربرد آن در مصارف پزشکی ،صنعتی،کشاورزی و...سخنرانی نمود.

 بر پایه این گزارش پس از اجرای چند قطعه موسیقی، در پایان از دانشجویان ممتاز وبرتر شاهد وایثا رگر دانشگاه گیلان  تقدیر به عمل آمد. 

دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.