گفتگو با دبیر اجرایی جشنواره ساعتی با کلام ربانی

26 12 2007
کد خبر : 3334186
تعداد بازدید : 71
توکلی مدیر امور فرهنگی دانشگاه گیلان و دبیر اجرایی جشنواره ساعتی با کلام ربانی در گفتگویی اهداف ویژگیها و برنامه ریزیهای صورت گرفته درباره این جشنواره را تشرریح کرد .

 وی گفت : این جشنواره در قالب طرحی نو از شبی با قرآن و محفل انس با قرآن از تاریخ 6 لغایت 8 دی ماه همزمان با عید سعید غدیر خم در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار می گردد. مراسم افتتاحیه جشنواره ساعت 8 روز جمعه مورخ 7/10/86 و مراسم اختتامیه آن ساعت 11 روز شنبه مورخ 8/10/86 برگزار خواهد شد. ایشان درباره اهداف جشنواره اظهار داشت: گسترش فرهنگ و انگیزه تدبر در قرآن, توسعه و تعمیق روحیه معنوی بین دانشجویان مراکز آموزش عالی و ارائه شیوه نوین در عرصه فعالیتهای قرآنی کشور از جمله اهداف جشنواره ذکر کرد. ویژگیهای خاص جشنواره از نگاه دبیر اجرایی اینگونه تشریح شده است: ـ توجه به فعالیتهای گروهی دانشجویی ـ بهره گیری از مدیریت زمان در انجام فعالیتهای قرآنی ـ استفاده بهینه از ابزارهای هنری نظیر نمایش، فیلم، هنرهای دستی و تجسمی و ... و ابزارهای ادبی نظیر شعر، داستان و ... و استفاده از خلاقیت های فردی و گروهی ـ انجام کار پژوهشی به طوری که هر گروه باید حول یک محور اصلی به تحقیق و پژوهش در زمینه قرآنی بپردازند و در خلال برنامه و در قالب های هنری، ادبی و علوم قرآنی ارائه نمایند. وی محورهای مسابقه جشنواره را دانش ها و مهارت هایی نظیر: ترتیل، مفاهیم، همخوانی (تواشیح)، خوشنویسی، نقاشی، متن ادبی، شعر، داستان کوتاه، نمایش، فیلم کوتاه و موسیقی عنوان کرد. مدیر امور فرهنگی دانشگاه درباره شیوه اجرای هر گروه قرآنی گفت: هر گروه قرآنی (متشکل از 5 نفر دانشجو اعم از دختر یا پسر) فرصت دارند به مدت حداکثر 45 دقیقه، یک برنامه قرآنی شامل بخش های مختلف مانند: مجری، پخش فیلم، قرائت قرآن، تواشیح، تفسیر و ... را اجرا نمایند وی جنبه های اصلی داوری را شامل محتوا، ادبیات و تدوین، خلاقیت و نوگرایی وانسجام اعلام کرد. مدیر اجرایی جشنواره درباره پیشینه این طرح اظهار داشت: طرح ابتکاری این برنامه توسط دانشگاه در سال گذشته ارائه گردید و برای مرحله آزمایشی در اردیبهشت ماه سال گذشته به صورت منطقه ای (دانشگاههای منطقه سه کشور) به مرحله اجرا گذاشته شد. با توجه به استقبال وزارت علوم از این طرح، مقرر گردید در سال جدید به صورت کشوری برگزار گردد.

ایشان با اشاره به تبلیغات و اطلاع رسانی طرح افزود: تبلیغات و اطلاع رسانی این طرح از بهمن ماه سال گذشته آغاز شد و مقرر گردید دانشجویان داوطلب در مرحله مقدماتی طرح، CD آثار خود را جهت ارزیابی به دبیرخانه جشنواره (مدیریت امور فرهنگی دانشگاه گیلان) ارسال نمایند. در این خصوص آثار دانشگاههایی نظیر: جامع علمی و کاربردی ابهر، قم، بابل (علوم و فنون مازندران)، تهران (پردیس قم)، امام رضا (ع)، شاهد تهران، هنر تهران، کرمانشاه، فردوسی مشهد، هرمزگان، کشاورزی و منابع طبیعی رامین (اهواز) و دانشگاه گیلان به دبیرخانه جشنواره ارسال گردیده است. وی در پایان این گفتگو گفت: پس از بررسی هیأت داوران تعداد 8 گروه از دانشگاههای امام رضا (ع) مشهد، فردوسی مشهد، قم، تهران (پردیس قم)، بابل و گیلان برای حضور در جشنواره و ارائه حضوری اثر دعوت شده اند.

  

دسته بندی :
خبرها

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.