یازدهمین سمینار دوسالانه الکتروشیمی ایران در دانشگاه گیلان برگزار شد

09 03 2014
کد خبر : 3301884
تعداد بازدید : 880
یازدهمین سمینار دوسالانه الکتروشیمی ایران توسط دانشکده علوم پایه و با همکاری انجمن شیمی ایران در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد.

دکتر میرحسینی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان در این همایش ضمن عرض خیرمقدم به حضار،رمز موفقیت ملت ها و کشورها را در هزاره سوم، توسعه علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان دانست.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان با اشاره به تاسیس چهلمین سال تاسیس دانشگاه گیلان گفت: این دانشگاه با دارا بودن نه دانشکده ،یک پردیس ، دو پژوهشکده ،500 عضو هیات علمی و 18 هزار دانشجو که بیش از 40درصد آن دانشجویان تحصیلات تکمیلی می باشند بعنوان یکی از بزرگترین مراکز علمی شمال کشور محسوب می شود.
وی گفت: سالانه 6 هزار دانشجو در 310 رشته گرایش در دانشگاه گیلان جذب می شوند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان اضافه کرد: استان گیلان با وجود بودن بزرگترین دریاچه جهان در این منطقه با تمام مختصات خودش، با وجود جنگل ها و وجود منطقه آزاد،چوب ،فولاد و صنایع غذایی، گستره ای از کارهای پژوهشی را فراهم آورده است.
در ادامه این همایش هم دکتر مجید آروند دبیر علمی این همایش گفت: این سمینار با هدف هم اندیشی پژوهشگران بخش های مختلف علمی و صنعتی کشور و زمینه سازی برای همکاری های آتی آنها در جهت تعمیق، گسترش و حرکت به سمت کاربردی سازی تحقیقات الکتروشیمی در کشور برگزار می شود.
دبیر علمی این همایش خاطر نشان کرد: تعداد 330 مقاله به دبیرخانه همایش رسیده است که از این تعداد پس از داوری تعداد 278 مقاله مورد پذیرش هیأت داوران قرار گرفت که به صورت سخنرانی و پوستر انجام می شود.
دکتر آروند با بیان اینکه یازدهمین سمینار الکتروشیمی تحت حمایت ستاد نانو برگزار می شود ابراز داشت که 10 کارگاه آموزشی در این همایش برگزار می شود که از این تعداد 4  کارگاه با عناوین کارگاه جستجوی پتنت،کارگاه ثبت پتنت،کارگاه معرفی رویکردها و حمایت های مراکز رشد و کارگاه طرح کسب و 6 کارگاه هم توسط شرکت های مختلف برگزار می شود.

دکتر درویزه عضو هیات علمی گروه مکانیک دانشگاه گیلان هم در این همایش در ارتباط با  رابطه علم و اخلاق سخنرانی کرد.

شایان ذکر است این همایش در محورهای الکتروشیمی تجزیه ای،نانو الکتروشیمی،بیوالکتروشیمی تبدیل و ذخیره انرژی الکتروشیمیایی،مهندسی و فناوری فرآیندهای الکتروشیمیایی ،الکتروشیمی فیزیک،الکترو شیمی وعلم مواد و الکتروشیمی مولکولی طی روزهای 18 الی 20 شهریور ماه در دانشگاه گیلان برگزار شد.

دسته بندی :
congresses

خبر های مهم

نمایشگر دسته ای مطالب

27 08 2022

ترجمه کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند توسط عضو هیات علمی دانشگاه گیلان

کتاب سیستم ها و تجهیزات تکنولوژی فرایند ترجمه دکتر ناز چائی بخش لنگرودی عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه گیلان و لیلا ارشادی افشار، ریحانه رحیم‌پور لنگرودی و سید مهدی میرباهوش توسط اداره چاپ و نشر دانشگاه گیلان منتشر شد. این کتاب ترجمه چاپ سوم این اثر تألیف دکتر چارلز ای توماس است که نتیجه سال‌ها تحقیق وی در زمینه تکنولوژی فرایند و آموزش تکنسین‌ها و کتابی منحصربه‌فرد برای تقویت استراتژی‌های یادگیری دانشجویان است. این کتاب شامل موضوعات کاربردی مورد استفاده در صنایع بوده و در آن با استفاده از تصاویر و دیاگرام‌های مفید و اطلاعاتی کاملاً به‌روز در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی، به افزایش اطلاعات و دانش مخاطبین پرداخته شده است. این کتاب با توجه به مطالب مندرج در آن، مرجع بسیار خوبی برای تکنسین‌های شاغل در صنایع و افرادی است که در حال یادگیری اصول و مفاهیم تکنولوژی فرایند هستند تا به آسانی با سیستم ها و عملیات واحدهای فرایندی نظیر مبدل‌های حرارتی، برج‌های خنک‌کن، برج های تقطیر، دیگ‌های بخار، ابزار دقیق، کوره‌ها، راکتورها و ... آشنا شوند. همچنین این کتاب به‌عنوان یک کتاب درسی برای دوره کارشناسی در رشته‌های مهندسی توصیه می‌شود.  

09 08 2022

موفقیت نشریات علمی دانشگاه گیلان در آخرین ارزیابی کمیسیون نشریات وزارت علوم

بر اساس آخرین ارزیابی و رتبه بندی صورت گرفته توسط کمیسیون نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1400، از مجموع 18 نشریه علمی دانشگاه گیلان، 3 نشریه علمی موفق به کسب رتبه "بین المللی" و 2 نشریه موفق به کسب رتبه "الف" شده اند؛ همچنین 12 نشریه علمی حائز رتبه "ب" شده و  یک نشریه رتبه "ج" را به دست آورده است. شایان ذکر است دو نشریه Caspian Journal of Environmental Sciences (CJES) و Journal of Mathematical Modeling (JMM) برای دومین سال متوالی موفق به کسب رتبه "بین المللی" شده و نشریه "علوم و تحقیقات بذر ایران" برای سومین سال متوالی رتبه "الف" را از آن خود کرده است، همچنین نشریه "تحقیقات تولیدات دامی" برای دومین سال متوالی رتبه "الف" را به دست آورده و نشریه انگلیسی زبان Journal of Algebra and Related Topics برای اولین بار مورد ارزیابی کمیسیون قرار گرفته و رتبه "بین المللی" را کسب نموده است. روابط عمومی دانشگاه گیلان این موفقیت علمی را به کلیه دست اندرکاران، عوامل اجرایی، اعضای گروه دبیران نشریات فوق الذکر و جامعه دانشگاهی دانشگاه گیلان تبریک می گوید.   قابل ذکر است علاقه مندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://journals.guilan.ac.ir اطلاعات تکمیلی در خصوص هر یک از نشریات را دریافت نمایند.

25 07 2022

قرار گرفتن دانشگاه گیلان در میان برترین های نظام رتبه بندی موضوعی ISC

مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)، رتبه بندی دانشگاه های جهان را در سال 2021 بر اساس حوزه های موضوعی منتشر نمود. در این رتبه بندی 42 دانشگاه از ایران حضور دارند که در حوزه های مختلف موضوعی حائز رتبه شده اند. رتبه دانشگاه گیلان بدین قرار است: حوزه علوم کشاورزی (600-501)، ریاضیات (700-601)، مهندسی عمران (300-251)، مهندسی مکانیک (350-301)، مهندسی مـواد ( 700-601) و کشاورزی، جنگلـداری و شیلات ( 300-251). در این رتبه بندی، کلیه حوزه های موضوعی در 6 رده اصلی و  39 زیر رده قرار می گیرد. 6 رده اصلی در این نظام رتبه بندی عبارت است از: علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی. در رتبه بندی موضوعیISC، دانشگاه های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه هایی هستند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر نموده و در پایگاه InCite ثبت شده باشد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار کلی پژوهش (70 امتیاز) ، فعالیت های بین المللی (15 امتیاز) و نوآوری(15 امتیاز)  انجام می گیرد. معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.